Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
725 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 16:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.146/.147.018.43:004:159.942.5+378.661(478) (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2602) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4239) |
Psihologie (3483) |
SM ISO690:2012 CERNIŢANU, Mariana, NICOV, Irina, LAZĂR, Corina. Impactul stării psihoemoționale asupra reușitei academice a studenților USMF Nicolae Testemițanu în condițiile de studii la distanță. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină , 2020, nr. 5(87), pp. 38-42. ISSN 1729-8687. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină | ||||||
Numărul 5(87) / 2020 / ISSN 1729-8687 /ISSNe 2587-3873 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.146/.147.018.43:004:159.942.5+378.661(478) | ||||||
Pag. 38-42 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Criza pandemică COVID-19, care a infl uențat și a perturbat mersul lucrurilor din întreaga lume, are repercusiuni asupra vieții personale și profesionale a fi ecăruia dintre noi. Studenții, fi ind în autoizolare și în condiții de studii la distanță, sunt expuși diferitor trăiri psihoemoționale. Scopul lucrării a fost identifi carea impactului produs de starea psihoemoțională a studenților USMF ”Nicolae Testemițanu” asupra reușitei lor academice în condițiile de studii la distanță și de autoizolare, determinate de epidemia COVID-19. Tipul studiului: primar, descriptiv, transversal. Colectarea informației a fost realizată printr-un chestionar în Google Forms, fi ind aplicat on-line studenților. Au fost chestionați 1420 de studenți de la USMF, anii de studii I-VI de la Facultățile: Medicină, Stomatologie și Farmacie. Dintre stările trăite mai intens în perioada de studii la distanță, studenții au menționat: neliniște (48,7%); frustrare (22,6%); stres (53,4%), nemulțumire totală (24,7); depresie (21,3%); gânduri negative persistente (24,5%); atacuri de panică (15,7%); neîncredere în forțele proprii (32,3%); demotivare (47,7%); singurătate (22,7%); neajutorare (20,8%). Corelația dintre starea emoțională și reușita academică este semnifi cativă (ÎI 95% 0,54-0,44, p=0,005; t=19,5>1,96). Fiind în plină criză pandemică, studenții continuă activitatea de învățare în condiții de autoizolare și studii la distanță. Totuși incertitudinea și lipsa de perspective clare din societate, condiționate de pandemie, lasă o amprentă asupra stării lor psihoemoționale și reușitei academice. |
||||||
Cuvinte-cheie stare psihoemoțională, studii la distanţă, reușita, COVID-19, psycho-emotional state, distance learning, academic performance, COVID-19, психоэмоциональное состояние, дистанционное обучение, академический успех, COVID-19 |
||||||
|