Articolul precedent |
Articolul urmator |
682 117 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 08:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2+37.018.1 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4034) |
SM ISO690:2012 ZAVADOVSCHI, Antonina, MÎSLIŢCHI, Valentina. Instituția de învățământ preșcolar și familia – parteneri egali în pregătirea eficientă a copiilor pentru școală. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 369-374. ISBN 978-9975-48-178-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020 | ||||||
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății" Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2+37.018.1 | ||||||
Pag. 369-374 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The paper addresses the problem of preparation of children for school in the context of making full use of the kindergarten-family partnership. The article presents a project of an educational kindergarten-family partnership focused on the optimization of the preparation of children for school process from a bi-dimensional perspective: general and special preparation. The forms of the partnership relevant for a successful resolution of a problem of common interest of all partners involved in the educational process (round tables, seminars, consultations, trainings, workshops, meetings, didactic and extra-didactic activities etc.) lead to making the preparation of children for school start process more efficient. |
||||||
|