Dezvoltarea inteligenţei sociale în adolescenţa timpurie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
947 82
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-10 13:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8:316.61 (6)
Psihologie (3476)
Psihologie socială (991)
SM ISO690:2012
RACU, Igor, PLATON, Inga. Dezvoltarea inteligenţei sociale în adolescenţa timpurie. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2020, nr. 3(60), pp. 3-27. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 3(60) / 2020 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Dezvoltarea inteligenţei sociale în adolescenţa timpurie

The development of social intelligence in early adolescence

CZU: 159.922.8:316.61

Pag. 3-27

Racu Igor, Platon Inga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 septembrie 2020


Rezumat

În acest articol sunt prezentate rezultatele unui studiu privind dezvoltarea inteligenței sociale la vârsta adolescentă. Cercetarea experimentală constatativă a fost realizată pe un eșantion de 220 de adolescenți și 220 de părinți ai acestora. A fost stabilit nivelul de dezvoltare a inteligenței sociale la vârsta adolescentă, particularitățile inteligenței sociale în funcție de gen, tipul de familie, interdependența cu trăsăturile de personalitate, climatul psihologic din familie. În experimentul formativ a fost demonstrată posibilitatea de dezvoltare în condiții experimentale prin intermediul intervențiilor psihologice special organizate a inteligenței sociale la aceasta vârstă.

Article presents the results of a study on the development of social intelligence in adolescence. In experimental research were included 220 adolescents and 220 parents. The level of development of social intelligence at adolescents, the particularities of social intelligence depending on gender, type of family, interdependence with personality traits and psychological climate from family were established. In formative experiment was demonstrated that in experimental conditions through specially organized psychological intervention the possibility of development of social intelligence at adolescents.

Cuvinte-cheie
inteligenţă socială, vârsta adolescentă, tipul de familii, climatul psihologic în familie, trăsăturile de personalitate, performanţă personală şi socială,

social intelligence, adolescence, types of families, psychological climate in the family, personality traits, personal and social performance