Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1165 126 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 11:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1.09:37.02 (1) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2113) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
SM ISO690:2012 GHERMAN, Oxana. Strategii interactive de predare a textului liric. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 1(44), pp. 31-46. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 1(44) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 821.135.1.09:37.02 | ||||||
Pag. 31-46 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol conține o serie de recomandări metodice pentru predarea textelor lirice la lecțiile de limbă și literatură română. Sunt prezentate în mod sistematizat strategii didactice și puncte de reper pentru organizarea lecțiilor, având în vedere desfășurarea procesului de receptare a textului liric în câteva etape fundamentale: activități de prelectură (care asigură pregătirea afectivă şi intelectuală a elevilor pentru procesul de decodificare a textului), diverse modalități de lectură a poeziei și activități postlectorale (analiză, interpretare, evaluare și integrare). Pentru fiecare etapă a demersului didactic sunt propuse metode interactive de lucru cu textul liric, care facilitează receptarea eficientă a poeziei de către elevi și stimulează implicarea lor cognitivă, afectivă și creativă în procesul de lucru. |
||||||
Cuvinte-cheie text liric, strategii didactice, interacţiune, afectiv, intelectual, creativ, receptare, analiză, interpretare, lyric text, didactic strategies, interaction, affective, intellectual, creative, reception, Analysis, interpretation |
||||||
|