Prevenția agresivității și violenței școlare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
868 90
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 16:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.212:159.9.019.4 (2)
Educație (14644)
Psihologie (3477)
SM ISO690:2012
BALAN, Corina, GUŢU, Zoia. Prevenția agresivității și violenței școlare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 5(135), pp. 66-70. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3967093
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(135) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Prevenția agresivității și violenței școlare

Prevention of agresivity and school violence

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3967093
CZU: 371.212:159.9.019.4

Pag. 66-70

Balan Corina1, Guţu Zoia2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 22 august 2020


Rezumat

Agresivitatea și violența rămân preocupări pe cât de vechi, pe atât de actuale. Subiectul este inepuizabil, cauzele sunt adevărate complexe cauzale, formele de manifestare sunt variate, așa încât şi măsurile de prevenire sau de diminuare a comportamentelor agresive sunt greu de prescris atât pentru situaţii generale, cât şi pentru cazuri particulare. Violența în școală necesită o abordare obiectivă, menită să identifice soluții care pot fi utilizate în vederea prevenirii și diminuării sale. Dacă se verifică măsura în care nivelul de agresivitate afectează comportamentul elevilor, se pot identifica modalități de tratare individuală, care să culmineze cu menținerea sau cu transformarea atitudinii, în raport cu normele școlare, dar, în același timp, se pot identifica și programe ample, destinate managementului conduitelor agresive. Identi-ficând resorturile agresivității putem combate, în mod real, violența.

Aggression and violence remain old concerns, but contemporan and actual too. The subject is inexhaustible, the causes are true causal complexes, the forms of manifestation are varied, so that the measures which prevent or diminish an aggressive behavior are difficult to prescribe, even for general situation or for special ones. The violence in schools requires an objective approach, aimed for identifying solutions that can be used to prevent and reduce it. If the extent linked to the level of aggression which affects the behavior of the students is checked, there could be identified ways of individual treatment, culminating in maintaining or transforming the attitude, in relation to the school rules, but at the same time, there could be also identified comprehensive programs, intended for the management of aggressive behaviors. Through the action of identifying the springs of aggression, we can actually combat violence.

Cuvinte-cheie
agresivitate, violență școlară, mediu educaţional, prevenţie, intervenție, strategii,

aggression, school violence, educational environment, prevention, intervention, Strategies