Pedagogical methodology for developing students-translators’ professional competences
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
847 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 22:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.016:81’25 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2593)
Lingvistică. Limbi (5087)
SM ISO690:2012
GOLUBOVSCHI, Oxana. Pedagogical methodology for developing students-translators’ professional competences. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 1(65), pp. 57-63. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716234
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(65) / 2020 / ISSN 1811-5470

Pedagogical methodology for developing students-translators’ professional competences

Metodologia dezvoltării competențelor profesionale ale studenților-traductori

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3716234
CZU: 378.016:81’25

Pag. 57-63

Golubovschi Oxana
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2020


Rezumat

Articolul abordează o problemă semnificativă pentru calitatea în educație la nivel universitar – dezvoltarea competențelor profesionale ale studenților-traducători – a competențelor de traducere. În acest sens se propune analiza evoluției și dezvoltarea semnificației termenului competențe de traducere din perspectiva pregătirii profesionale a studenților-traducători. Sunt menționate și analizate competențele de traducere relevante profesiei de traducător. În acest context este propusă spre analiză tehnologia de formare a competențelor de traducere al e studenților-traducători.

The article addresses anissuesignificant for the quality in the university education – the development of the translation students’ professional competences, therefore thatof the translation competences (TC). In this regard, the evolution analysis of the term of translation competence is suggested and a new definition of the term of translation competences from the perspective of the students’ professional training in the field oftranslationis generated. In the presentarticlethere are mentioned the identified TC relevant to the translation profession. In this context, the pedagogical methodology for developing students’ translation competencesis presented for analysis.

Cuvinte-cheie
translation competences (TC), translations tudents, strategic competence (SC), communicative competence (CC), instrumental and professional competence (IPC), sociocultural competence (SCC), translation competences development methodology (TCDM), specialized written translation,

competențe de traducere, studenți-traducători, competenţă strategică, competenţă comunicativă, competența instrumental-profesională, competența socio-culturală, tehnologia de formare a competențelor de traducere, traducerea scrisă specializată