Articolul precedent |
Articolul urmator |
584 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-01-24 15:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
172+327 (1) |
Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy (392) |
International relations. World, global politics. International affairs. Foreign policy (1445) |
SM ISO690:2012 CREȚU, Ivan. Contribuția filosofiei la fortificarea siguranței persoanei. In: Filosofia și perspectiva umană:: Sustenabilitatea gândirii filosofice în societatea post-pandemie, Ed. 18, 19 noiembrie 2020, Chișinău. Chișinău: Institutul de Istorie, 2020, Ediția 18, pp. 232-246. ISBN 978-9975-3334-2-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filosofia și perspectiva umană: Ediția 18, 2020 |
||||||
Conferința "Filosofia și perspectiva umană" 18, Chișinău, Moldova, 19 noiembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 172+327 | ||||||
Pag. 232-246 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
A pertinent analysis of educational ontology cannot be performed without observing minimum epistemological prescriptions, without a value positioning towards existence, without observing the implicit or explicit normativity. An educational epistemology presumes a certain way of understanding the educated being, and a necessary relation of the accumulation of knowledge to a value framework of hierarchy and validation, a consideration of the ontic aspect in which education takes place. |
||||||
Cuvinte-cheie philosophy, knowledge, education, safety |
||||||
|