Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1375 130 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-27 11:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (970) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4034) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Educaţia STEM. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 1(119), pp. 54-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3692627 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(119) / 2020 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3692627 | ||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 54-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educaţia STEM (Ştiinţe ale naturii, Tehnologie, Inginerie, Matematică) defineşte o direcţie de dezvoltare a procesului de învăţământ, afirmată în politica educaţiei, necesară în societatea informaţională, bazată pe cunoaştere. Sfera de referinţă a educaţiei STEM evidenţiază calitatea pedagogică a acesteia de: a) tip special de arie curriculară; b) model pedagogic de integrare inter-/pluri-/multi-/transdisciplinară; c) competenţă ştiinţifică specială, complexă – experimentală, aplicată, logicomatematică; d) conţinut particular identificabil în zona „noilor educaţii”, necesare în context deschis, pe fondul problemelor complexe care apar în societatea contemporană. Funcţia generală îndeplinită de educaţia STEM, în mod obiectiv, este cea de integrare pedagogică a cunoştinţelor teoretice şi aplicative din ştiinţele naturii – tehnologie – inginerie – matematică. Structura de bază, corespunzătoare funcţiei generale, vizează corelaţia dintre competenţa ştiinţifică (experimentală – aplicată – logico-matematică) şi componentele care susţin formarea-dezvoltarea acesteia la nivelul produsului obţinut între cunoştinţele teoretice – aplicative – atitudinale/condiţionale, raportate la valorile generale ale adevărului ştiinţific şi ale utilităţii adevărului ştiinţific aplicat. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţia STEM, Consiliul Europei, ştiinţele naturii, tehnologie, inginerie, matematică, transdisciplinar, STEM education, European Council, natural sciences, technology, engineering, mathematics, Transdisciplinary |
||||||
|