Educaţia STEM
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1375 130
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 11:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (970)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4034)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Educaţia STEM. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 1(119), pp. 54-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3692627
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(119) / 2020 / ISSN 1810-6455

Educaţia STEM

STEM Education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3692627
CZU: 37.015

Pag. 54-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2020


Rezumat

Educaţia STEM (Ştiinţe ale naturii, Tehnologie, Inginerie, Matematică) defineşte o direcţie de dezvoltare a procesului de învăţământ, afirmată în politica educaţiei, necesară în societatea informaţională, bazată pe cunoaştere. Sfera de referinţă a educaţiei STEM evidenţiază calitatea pedagogică a acesteia de: a) tip special de arie curriculară; b) model pedagogic de integrare inter-/pluri-/multi-/transdisciplinară; c) competenţă ştiinţifică specială, complexă – experimentală, aplicată, logicomatematică; d) conţinut particular identificabil în zona „noilor educaţii”, necesare în context deschis, pe fondul problemelor complexe care apar în societatea contemporană. Funcţia generală îndeplinită de educaţia STEM, în mod obiectiv, este cea de integrare pedagogică a cunoştinţelor teoretice şi aplicative din ştiinţele naturii – tehnologie – inginerie – matematică. Structura de bază, corespunzătoare funcţiei generale, vizează corelaţia dintre competenţa ştiinţifică (experimentală – aplicată – logico-matematică) şi componentele care susţin formarea-dezvoltarea acesteia la nivelul produsului obţinut între cunoştinţele teoretice – aplicative – atitudinale/condiţionale, raportate la valorile generale ale adevărului ştiinţific şi ale utilităţii adevărului ştiinţific aplicat.

STEM education (Science, Technology, Engineering, Mathematics) defines a direction in education that is necessary in a knowledge-based informational society. The sphere of reference of STEM education highlights its pedagogical quality as: a) a special type of curricular area; b) a pedagogical model for inter-/pluri-/multi-/transdisciplinary integration; c) a special complex scholarly competence – experimental, applied, logical-mathematical); d) specific content in the sphere of “new educations”. Objectively, the general function of STEM education is to pedagogically integrate the theoretical and applied knowledge from all the fields it encompasses. The basic structure, which corresponds to the general function, concerns the correlation between scientific competence (experimental, applied, logical-mathematical) and the component parts that support its formation and development at the level of the product obtained between theoretical and applied knowledge and attitudes as related to the general values of scientific truth and the utility of applied scientific truth

Cuvinte-cheie
educaţia STEM, Consiliul Europei, ştiinţele naturii, tehnologie, inginerie, matematică, transdisciplinar,

STEM education, European Council, natural sciences, technology, engineering, mathematics, Transdisciplinary