Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
788 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 10:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.064.1:373.32 (2) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (119) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
SM ISO690:2012 DARII, Ludmila. School-family partnership on the development of primary school students’ personality in terms of values. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 183-189. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.064.1:373.32 | ||||||
Pag. 183-189 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article presents the theoretical and praxiological benchmarks on education for national values of primary school children; there are presented the strategies that can be applied in the practical activity in order to improve the relations between the school and the family regarding the education for the national values of primary school children. |
||||||
Cuvinte-cheie collaboration, partnership, family, primary school, primary school students, development of integral personality, culture, socialization, value, national traditions, colaborare, parteneriat, familie, şcoala primară, școlar mic, dezvoltarea personalităţii integrale, cultură, socializare, valoare, tradiții naționale |
||||||
|