Optimizing students’ cooperation within an intercultural environment: competency discourse
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
754 1
Ultima descărcare din IBN:
2020-01-29 11:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.43+316.772.4+37.091.212.06 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (799)
Organizarea instruirii (552)
SM ISO690:2012
OLEKSIUK, Olga. Optimizing students’ cooperation within an intercultural environment: competency discourse. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 157-162. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Optimizing students’ cooperation within an intercultural environment: competency discourse

Optimizarea interacţiunii dintre studenţi şi mediul intercultural: discurs de competenţă

CZU: 37.013.43+316.772.4+37.091.212.06

Pag. 157-162

Oleksiuk Olga
 
Institute of Arts, Kyev Borys Grinchenko University
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2020


Rezumat

The article provides a competent analysis of the optimization of the cooperation between students and the intercultural environment. In particular, different dynamic subcultural forms of mixed types are described. The author defines the content of the transcultural environment as a macrocultural space, which determines different variants of cultural contexts, and generalizes the directions of forming the students’ intercultural competency in the process of studying professional and special disciplines. There are suggested five main models of constructing the content of intercultural education in different countries of the world based on the dialogue of cultures: partial, modular, monosubjective, complex and complementary. The paper presents the results of the summative assessment of the theoretical and practical aspects of intercultural competency of students of higher artistic educational institutions, which was carried out for over six years at the Borys Grinchenko University of Kyiv and the State institution ”Ushynsky South-Ukrainian National Pedagogical University”. The respondents were Ukrainian and Chinese students of musical specialities.

În articolul de mai jos se propune o analiză competentă a optimizării interacţiunii dintre studenţi şi mediul intercultural. Sunt descrise, în special, diferite forme dinamice subculturale de tipuri mixte. Autorul defineşte conţinutul mediului transcultural ca un spaţiu macro-cultural, delimitează diverse opţiuni pentru contexte culturale şi rezumă direcţiile de formare a competenţei interculturale a studenţilor în procesul studierii disciplinelor profesionale şi speciale. Sunt propuse cinci modele de bază pentru formarea conţinutului educaţiei interculturale în diferite ţări ale lumii pe baza unui dialog cultural: parţial, modular, monosubiectiv, complex şi complementar. Articolul prezintă rezultatele evaluării finale a aspectelor teoretice şi practice ale competenţei interculturale a studenţilor instituţiilor de învăţământ artistic superior, obţinute timp de şase ani la Universitatea „Boris Grinchenko” din Kiev şi Instituţia de Stat „Universitatea Naţională sud-ucraineană de Pedagogie „K.D. Ushinsky”. În calitate de respondenţi figurează studenţi ucraineni şi chinezi ai specialităţilor muzicale.

Cuvinte-cheie
intercultural environment, competency discourse, students, optimization of cooperation,

mediu intercultural, discurs competent, studenţi, optimizare, interacţiune