Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
596 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-06-27 18:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
781.5+781.6+78.071.1(437.1/.2) (1) |
Muzică (1814) |
SM ISO690:2012 MELNIC, Victoria. Sistemul formelor muzicale in Tratatul despre inalta compoziție muzicală a lui A. Reicha. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 6-12. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 781.5+781.6+78.071.1(437.1/.2) | ||||||
Pag. 6-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul ce urmează este consacrat descrierii și analizei componentelor sistemului formelor muzicale din „Traité de haute composition musicale” (1824-1826) de A. Reicha. Din acest sistem fac parte principalele forme utilizate în practica muzicală a timpului: formă bipartită mare (care corespunde, de fapt, formei de sonată), forma tripartită mare, rondo, variațiunile, forma liberă sau fantezia, menuetul, introducția și preludiul. Un mare interes prezintă observaţiile autorului referitor la fenomenul creativității, meditând asupra procesului de naștere a ideilor muzicale, reflectând despre expunerea și dezvoltarea acestora. Pe lângă teoria formelor propriu-zisă, în partea a X-a din „Tratat” găsim și câteva capitole în care Reicha își împărtășește viziunea asupra stării actuale a muzicii europene, dar și pune în discuție unele probleme care nu au fost abordate anterior în tratate similare. Aceste capitole demonstrează orizontul foarte vast al intereselor autorului, atitudinea lui nonconformistă vizavi de multe fenomene, gândirea creativă și căutarea neobosită a noutăților care ar fi putut îmbogăți arsenalul mijloacelor de expresie ale muzicii. |
||||||
Cuvinte-cheie A. Reicha, dezvoltare, formă bipartită mare, formă muzicală, idee muzicală, A. Reicha, development, large binary form, musical forms, musical idea |
||||||
|