Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
989 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-20 18:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942 (531) |
Psihologie (3481) |
SM ISO690:2012 PLEŞCA, Maria. Inteligența emoțională – factor de interacțiune în conflict. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 3(43), pp. 6-10. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 3(43) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942 | ||||||
Pag. 6-10 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Emoțiile joacă un rol important în interacțiunea într-un conflict și influențează atât percepția unei situații de conflict, cât și alegerea strategiilor și metodelor de interacțiune într-un conflict. Expresia deschisă a emoțiilor și reglementarea lor de succes determină în mare măsură capacitatea individului de a rezolva cu succes situațiile de conflict și de pre-conflict în practica de interacțiune socială. În articol se sugerează că gestionarea emoțiilor este o componentă esențială a inteligenței emoționale în conflict, iar înțelegerea emoțiilor joacă un rol secundar. Într-o situație de conflict o persoană trăiește emoții negative intense, care, dacă nu sunt reglementate în mod eficient, pot avea un impact negativ atât asupra percepției situației de conflict, cât și asupra alegerii strategiilor și tacticii de interacțiune în conflict. |
||||||
Cuvinte-cheie Inteligenţa emoţională, conflict, adolescenta, strategie de interacțiune, emotional intelligence, conflict, adolescence, interaction strategy |
||||||
|