Dificultăți de adaptare și integrare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1203 99
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 16:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1.015.3:316.614 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
Psihologie socială (992)
SM ISO690:2012
CURILOV, Svetlana, LAPOŞINA, Emilia. Dificultăți de adaptare și integrare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2019, nr. 4(57), pp. 86-97. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 4(57) / 2019 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Dificultăți de adaptare și integrare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare

Difficulties of adaptation and school integration of children with disabilities in common learning environments

CZU: 376.1.015.3:316.614

Pag. 86-97

Curilov Svetlana12, Lapoşina Emilia1
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2019


Rezumat

Schimbările de mediu în viața oricărui copil generează schimbări în comportamentul copilului, inclusiv în cel de adaptare la noile cerințe. Cercetările realizate cu referire la adaptarea școlară a copiilor cu dezvoltare tipică demonstrează faptul că aceștea pot întâmpina anumite dificultăți în acest sens, determinate de un șir de factori. Rezultatele preliminare a cercetării în cauză demonstrează prezența dificultăților de adaptăre și integrăre școlară și la copiii cu dizabilități, la fel, generate de anumiți factori. Astfel, depistărea cât mai timpurie și recuperarea acestor dificultăți prin asistență psihopedagogică individualizată devine o condiție pentru o adaptare și integrare de succes.

Environmental changes in the life of any child cause changes in the child's behavior, including the adaptation to the new requirements. Research on school adaptation of children with typical development demonstrates that they may face certain difficulties in this regard, caused by a number of factors. The preliminary results of the research in question demonstrate the difficulty of adaptation and school integration of children with disabilities, as well, generated by certain factors. Thus, early detection and recovery through personalized psycho-pedagogical assistance becomes a condition for successful adaptation and integration.

Cuvinte-cheie
cheie: copii cu dizabilități, dificultăţi, adaptare, integrare, recuperare,

children with disabilities, difficulties, adaptation, integration, reabilitation