Profilul de formare al absolventului – cadru generator al elementelor de noutate ale curriculumului pentru învăţământul primar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1527 89
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-11 00:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:373.3 (2)
Organizarea instruirii (552)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
URSU, Ludmila. Profilul de formare al absolventului – cadru generator al elementelor de noutate ale curriculumului pentru învăţământul primar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 32-36. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3521045
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Profilul de formare al absolventului – cadru generator al elementelor de noutate ale curriculumului pentru învăţământul primar

The Graduate Profile as a Generating Framework for Novel Elements in the Primary Education Curriculum

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3521045
CZU: 37.091:373.3

Pag. 32-36

Ursu Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

În acest articol se abordează conceptul de ”profil al absolventului” – un nou concept cu valenţe semantice de finalitate în sistemul de învăţământ, definit ca o componentă reglatoare a Curriculumului Naţional. Se relevă rolul fundamental al profilului absolventului în procesul dezvoltării curriculare la nivelul primar de învăţământ (2018), în vederea realizării conexiunii sistemului curricular de finalităţi la aşteptările societăţii privind parcursul şcolar al elevilor din perspectiva tipului de personalitate care se propune a fi format.

The article addresses the concept of graduate profile – a new concept with the semantic valences of finality, defined as a regulatory component of the National Curriculum. It highlights the fundamental role of the graduate profile in curricular development at primary education level (2018) in order to achieve the connection of the curricular system of finalities to society’s expectations regarding the students’ school track from the perspective of the type of personality that is proposed to be formed.

Cuvinte-cheie
învăţământ primar, curriculum, profilul absolventului, competență școlară, competenţe-cheie/transversale/ transdisciplinare, competenţe specifice disciplinei, unităţi de competenţă, obiectivele lecţiei, atitudini, valori,

primary education, curriculum, graduate profile, school competence, key/transversal/ transdisciplinary competences, discipline-specific competences, units of competences, lesson objectives, attitudes, values