Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
873 93 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-16 20:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.022 (52) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Instruirea prin proiecte. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 1(107), pp. 57-60. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(107) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.022 | ||||||
Pag. 57-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Instruirea prin proiecte este promovată de mai multe ştiinţe pedagogice: psihologia educaţiei; teoria generală a instruirii (didactica generală); teoria generală a curriculumului. Din perspectivă istorică, instruirea prin proiecte evoluează de la epoca premodernă (sec. XVII-XIX), la epoca modernă (sec. XIX-XX, în SUA) şi postmodernă (a doua jumătate a sec. XX până în prezent). Modelul promovat de J. Dewey evidenţiază rolul profesorului necesar în conceperea şi realizarea proiectelor pentru transformarea interesului iniţial al elevilor în metodă de acţiune angajată în rezolvarea de probleme. Afirmarea instruirii prin proiecte în cadrul axiomatic al paradigmei curriculumului consolidează calitatea sa de strategie care integrează în structura sa de funcţionare, în context deschis: metode didactice (de investigaţie şi de acţiune); procedee didactice (utilizabile în instruirea asistată de calculator); forme de organizare (formală, nonformală; pe microgrupe şi individuală); stiluri manageriale bazate pe cooperare; tehnici de evaluare prin probe scrise şi practice, asociate cu metodele de evaluare alternative, valorificate prioritar în evaluarea continuă formativă/autoformativă. |
||||||
Cuvinte-cheie instruire prin proiecte, curriculum, metodologie, project-based instruction, curriculum, metodology |
||||||
|