Educaţie pentru un mod sănătos de viaţă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
760 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 21:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.71 (6)
Educație (14645)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Educaţie pentru un mod sănătos de viaţă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 3(115), pp. 54-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(115) / 2019 / ISSN 1810-6455

Educaţie pentru un mod sănătos de viaţă

(Education for a Healthy Lifestyle

CZU: 371.71

Pag. 54-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 20 septembrie 2019


Rezumat

Educaţia pentru un mod sănătos de viaţă are ca sfera de referinţă „câmpul acţiunii pedagogice” identificabil la nivelul educaţiei psihofizice, dimensiune generală a educaţiei bazată pe valoarea generală a sănătăţii psihice şi fizice a educatului (preşcolarului, şcolarului mic etc.). Funcţia sa generală de formare-dezvoltare a conştiinţei psihofizice a educatului este realizată pedagogic prin obiectivele specifice proiectate în termeni psihologici de competenţe şi sociali, de conţinuturi particulare care vizează educaţia pentru: a) sănătate; b) alimentaţie sănătoasă; c) igienă (fizică şi mintală); d) securitate fizică, psihică şi socială. Cele patru conţinuturi particulare ale educaţiei psihofizice susţin realizarea educaţiei pentru un mod sănătos de viaţă în mediul şcolar şi extraşcolar, în context formal (arii curriculare, discipline de învăţământ, lecţii etc.) şi nonformal (cercuri de specialitate etc.). Din perspectivă pedagogică, un rol important revine educaţiei pentru igienă mintală, definită în termeni de igienă a învăţării, dependentă de calitatea curriculumului şcolar, la nivel general (plan de învăţământ construit curricular), specific (programe şi manuale şcolare, construite curricular) şi concret (proiecte de lecţie, concepute şi realizate-dezvoltate curricular în context deschis).

The term “education for a healthy lifestyle” refers to the field of pedagogical action that may be identified at psychophysical education level – a general educational dimension based on the general value placed on the psychological and physical health of the subject of education (the preschooler, the primary school pupil and so on). Its general function, that of cultivating and developing the psychophysical consciousness of the subject of education, is fulfilled pedagogically through the specific goals that had been designed in terms of competence and social skills, specific contents targeting the various aspects of education: a) health; b) healthy diet; c) physical and mental hygiene; d) physical, psychological, and social security. The four specific content units of psychophysical education support the fulfillment of education for a healthy lifestyle in both the school environment and that outside the school, in a formal context (curricular areas, school disciplines, lessons etc.) as well as a nonformal one (specialized clubs, workshops etc.). From a pedagogical perspective, mental hygiene has an important part to play, being defined in terms of ”hygiene of learning”, dependent upon the quality of the school curriculum, at a general level (curriculum-based study plan), specific level (curriculum-based school programs and textbooks), and detailed level (lesson plans, conceived and implemented based on the curriculum in an open context).

Cuvinte-cheie
educaţie pentru un mod sănătos de viaţă, educaţie pentru alimentaţie sănătoasă, educaţie pentru igienă,

education for a healthy lifestyle, education for a healthy diet, education for good hygiene