Profesionalizarea procesului de formare pentru cariera didactică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
930 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 21:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (501)
Organizarea instruirii (552)
SM ISO690:2012
ISAC, Ştefania. Profesionalizarea procesului de formare pentru cariera didactică. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 2(62), pp. 72-76. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(62) / 2019 / ISSN 1811-5470

Profesionalizarea procesului de formare pentru cariera didactică

Professionalisation process of forming an academic career

CZU: 37.091

Pag. 72-76

Isac Ştefania
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2019


Rezumat

În articolul dat se pune în discuție relevanța activității de formare pentru cariera didactică, concepută drept evoluția de la principiile pedagogiei moderniste spre elemente postmoderniste, pro ilează importanța plasării procesului de pregătire socio-profesională la nivelul unor modele strategice speci ice: modelul incitativ-personal, modelul achiziției prin inserție socială, modelul umanist și modelul tehnicist. Se atenționează asupra importanței selectării de către furnizorii de programe de formare a modelelor teoretice, respectiv paradigmele formării profesionale caracterizate și clasi icate după diverse criterii, care vor constitui repere utile în proiectarea și desfășurarea programelor de pregătire profesională, precum și pentru cariera didactică a personalului didactic.

The article gave questioning the relevance of the training for teaching career, conceived as evolving the principles of pedagogy modernist to postmodern elements, looming importance of situating training socio-professional level models speci ic policy: the incentive-staff model acquisition by insertion social, humanist model and our technical model. The emphasis on the importance of selecting the providers of training theoretical models or paradigms training characterized and classi ied by various criteria that will provide guidelines useful in designing and conducting training programs for both professional and academic career teaching staff.

Cuvinte-cheie
dezvoltare profesională, evoluţie în carieră, modele teoretice, paradigme, modelul competențelor, criterii de performanță, știința/arta predării, instrument de evaluare,

Professional development, career development, theoretical models, paradigms, model competencies, performance criteria, science / art of teaching, assessment tool