Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
930 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 21:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (501) |
Organizarea instruirii (552) |
SM ISO690:2012 ISAC, Ştefania. Profesionalizarea procesului de formare pentru cariera didactică. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 2(62), pp. 72-76. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(62) / 2019 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 72-76 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolul dat se pune în discuție relevanța activității de formare pentru cariera didactică, concepută drept evoluția de la principiile pedagogiei moderniste spre elemente postmoderniste, pro ilează importanța plasării procesului de pregătire socio-profesională la nivelul unor modele strategice speci ice: modelul incitativ-personal, modelul achiziției prin inserție socială, modelul umanist și modelul tehnicist. Se atenționează asupra importanței selectării de către furnizorii de programe de formare a modelelor teoretice, respectiv paradigmele formării profesionale caracterizate și clasi icate după diverse criterii, care vor constitui repere utile în proiectarea și desfășurarea programelor de pregătire profesională, precum și pentru cariera didactică a personalului didactic. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare profesională, evoluţie în carieră, modele teoretice, paradigme, modelul competențelor, criterii de performanță, știința/arta predării, instrument de evaluare, Professional development, career development, theoretical models, paradigms, model competencies, performance criteria, science / art of teaching, assessment tool |
||||||
|