Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
726 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 22:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3/.5:069.01 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Muzee. Expoziții permanente (507)
SM ISO690:2012
LISNIC, Angela. Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 2(42), pp. 79-86. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(42) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial

Museum exhibits as historical sources in history classes in the gymnasium cycle

CZU: 373.3/.5:069.01

Pag. 79-86

Lisnic Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2019


Rezumat

Muzeul, în formatul contemporan, oferă informații, expoziții și activități educative privind înțelegerea și perceperea trecutului. Totodată, muzeul și exponatele muzeistice sunt surse importante în educația istorică contemporană. Valorificarea exponatelor muzeale în calitate de surse istorice la orele de istorie, în demersul didactic contemporan, trebuie pusă în raport cu o epocă istorică concretă. Aplicarea principiului cronologic în lucrul cu sursele muzeistice creează premise pentru receptarea și înțelegere complexă a trecutului. Utilizarea instrumentarului muzeal la orele de istorie probează oportunitatea și actualitatea aplicării lor în demersul didactic. Valorificarea surselor muzeistice la orele de istorie determină creșterea interesului față de trecut.

The Contemporary Museum offers information, exhibitions and educational activities on understanding and perceiving the past. At the same time, the museum and museum exhibits are important sources in contemporary historical education. The capitalization of museum exhibits as historical sources in history classes in contemporary didactic approach must be made in relation to the concrete historical age. Applying the chronological principle to work with museum sources creates prerequisites for the more nuanced reception and understanding of the past. The use of museum tools in history classes demonstrates the timeliness and timeliness of their application in the teaching process. Involvement of museum sources in history classes increases the interest in the past

Cuvinte-cheie
exponate muzeale, surse istorice, demers didactic, lecția de istorie, educaţie muzeală, patrimoniului muzeal,

museum exhibits, historical sources, didactic approach, history lesson, museum education, museum heritage