Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
726 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 22:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3/.5:069.01 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Muzee. Expoziții permanente (507) |
SM ISO690:2012 LISNIC, Angela. Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 2(42), pp. 79-86. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 2(42) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3/.5:069.01 | ||||||
Pag. 79-86 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Muzeul, în formatul contemporan, oferă informații, expoziții și activități educative privind înțelegerea și perceperea trecutului. Totodată, muzeul și exponatele muzeistice sunt surse importante în educația istorică contemporană. Valorificarea exponatelor muzeale în calitate de surse istorice la orele de istorie, în demersul didactic contemporan, trebuie pusă în raport cu o epocă istorică concretă. Aplicarea principiului cronologic în lucrul cu sursele muzeistice creează premise pentru receptarea și înțelegere complexă a trecutului. Utilizarea instrumentarului muzeal la orele de istorie probează oportunitatea și actualitatea aplicării lor în demersul didactic. Valorificarea surselor muzeistice la orele de istorie determină creșterea interesului față de trecut. |
||||||
Cuvinte-cheie exponate muzeale, surse istorice, demers didactic, lecția de istorie, educaţie muzeală, patrimoniului muzeal, museum exhibits, historical sources, didactic approach, history lesson, museum education, museum heritage |
||||||
|