Soluţionarea problemelor complexe: strategie şi competenţă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
774 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-13 11:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.3 (67)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Soluţionarea problemelor complexe: strategie şi competenţă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 2(108), pp. 14-17. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(108) / 2018 / ISSN 1810-6455

Soluţionarea problemelor complexe: strategie şi competenţă

Complex Problem Solving: Strategy and Competence

CZU: 37.013.3

Pag. 14-17

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Privită drept competenţă pentru secolul al XXIlea, soluţionarea problemelor complexe trebuie şi poate să fie formată prin studiul disciplinelor şcolare, aplicându-se strategii eficiente. Pe aria curriculară Limbă şi comunicare sunt importante în acest sens activităţile de înţelegere şi interpretare a textelor literare, a problemelor reflectate în ele, elaborarea textelor funcţionale şi exprimarea unui punct de vedere argumentat. Strategiile de lucru la clasă urmează a fi concepute ca un sistem de sarcini de informare, documentare, formulare a problemelor şi soluţiilor, de analiză şi argumentare a soluţiilor propuse.

Seen as a competence for the 21st century, complex problem solving should and can be developed through the study of school subjects, provided efficient strategies are applied. In the curricular area of Language and Communication the most important activities to this end are those directed at the comprehension and interpretation of literary texts and of the issues they touch upon, the writing of functional texts, and the expression of well-argued viewpoints. Classroom strategies need to be conceived as a system of tasks focused on information gathering, documenting, formulating problems and solutions, analysing and justifying suggested solutions.

Cuvinte-cheie
curriculum, aria limbă şi comunicare, soluţionarea problemelor complexe, strategie, competenţă,

curriculum, curricular area of Language and Communication, complex problem solving, strategy, competence