Aplicarea fişelor de evaluare criterială la lecţiile de geografie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
848 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-21 09:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.262:91 (1)
Educație (14645)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (435)
SM ISO690:2012
VOLONTIR, Nina, SOCHIRCĂ, Elena. Aplicarea fişelor de evaluare criterială la lecţiile de geografie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 74-79. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Aplicarea fişelor de evaluare criterială la lecţiile de geografie

Applying Criterion Referenced Assessment Sheets in Geography Lessons

CZU: 371.262:91

Pag. 74-79

Volontir Nina, Sochircă Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Evaluarea este activitatea prin care se emit judecăţi de valoare despre procesul şi produsele învăţării elevului pe baza unor criterii calitative prestabilite, în vederea luării unor decizii în funcţie de semnificaţia acordată demersului evaluativ. În ultimele decenii, evaluarea a devenit una din problemele majore în educaţie. Multiplele schimbări de concepţii sociale, politice, economice etc. determină transformări şi în planul evaluării. În lucrare sunt prezentate câteva tehnici de evaluare complementară, bazată pe fişe de evaluare criterială.

Assessment is an activity that helps issue value judgments about the process and the products of students’ learning, based on pre-established qualitative standards, in order to make decisions according to the significance given to assessment as a process. In the last few decades assessment has become one of the major issues in education. Numerous changes in social, political, economical etc. concepts have determined transformations in the planning of assessment. In this article we present several additional assessment techniques based on criterion-referenced evaluation sheets.

Cuvinte-cheie
evaluare, proiect tematic, portofoliu, filme didactice,

evaluation, theme-based project, portfolio, didactical films