Parteneriatul şcoală-comunitate în educaţia elevilor pentru soluţionarea conflictelor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
582 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 20:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.265 (36)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036)
SM ISO690:2012
CHIOSA, Cristina. Parteneriatul şcoală-comunitate în educaţia elevilor pentru soluţionarea conflictelor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 3(103), pp. 17-20. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(103) / 2017 / ISSN 1810-6455

Parteneriatul şcoală-comunitate în educaţia elevilor pentru soluţionarea conflictelor

The School-Community Partnership in Students’ Education for Conflict Resolution

CZU: 37.018.265

Pag. 17-20

Chiosa Cristina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

Comunitatea reprezintă cadrul cultural, spiritual şi geografic de dezvoltare a elevului, iar prin caracteristicile ei poate susţine interesele şcolii. În acest context, fiecare şcoală devine ”o comunitate a celor ce învaţă”, în condiţiile propriului său plan de îmbunătăţire continuă a predării, învăţării şi disciplinei. Elevii se străduiesc şi fac progrese în direcţia atingerii standardelor dorite, fiind ajutaţi de părinţi, cadre didactice şi alţi parteneri implicaţi. Parteneriatul şcoalăcomunitate necesită implementarea unui management participativ. Prin implicarea în viaţa comunităţii, elevii simulează procesele elaborării, luării şi evaluării deciziilor. De aceea, încurajarea prin parteneriatul dintre şcoală şi comunitate constituie o premisă pentru educarea elevilor în vederea exercitării statutului şi a rolului de cetăţean.

The community represents a cultural, spiritual and geographical framework for students’ development, and through its characteristics it can support the interests of the school. In this context, each school becomes a community of learners with its own plan to further improve teaching, learning and discipline. All its students strive and make progress towards achieving the desired standards with help from their parents, teachers and other community actors. The partnership between the school and the community requires the implementation of a participatory management. By participating in community life students simulate the process of preparing, making and evaluating a decision. Therefore, encouraging students through the partnership between school and community is an important part of their education as fully active citizens.

Cuvinte-cheie
parteneriat, şcoală, comunitate, familie, elevi, educaţie, obiective,

partnership, school, community, family, students, education, objectives