Gândirea critică din perspectivă pedagogică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
970 174
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 22:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013+37.015.3 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4034)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Gândirea critică din perspectivă pedagogică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 2(102), pp. 54-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(102) / 2017 / ISSN 1810-6455

Gândirea critică din perspectivă pedagogică

Critical Thinking from a Pedagogical Perspective

CZU: 37.013+37.015.3

Pag. 54-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

Articolul propune o analiză a gândirii critice din perspectivă proprie pedagogiei în calitatea sa de ştiinţă socioumană specializată în studiul educaţiei, perspectivă care impune: definirea gândirii critice la nivel de concept pedagogic operaţional, reconstruit interdisciplinar; evidenţierea realităţii psihologice reflectate la acest nivel; reevaluarea globală a gândirii critice în contextul educaţiei contemporane.

Our study proposes an analysis of critical thinking from the perspective of pedagogy as a social-human science specialized in the study of education. This perspective requires: defining critical thinking at the operational pedagogical concept level, reconstructed in an interdisciplinary manner; highlighting the psychological reality reflected at the level of the operational pedagogical concept of critical thinking; globally reevaluating critical thinking in the context of contemporary education.

Cuvinte-cheie
gândire critică, educaţie cognitivă, instruire, autoinstruire, competențe,

critical thinking, cognitive education, instruction, self-instruction, competences