Învăţarea Academică Independentă – Modalitate de formare a competenţelor profesionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1336 119
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 22:58
SM ISO690:2012
DANDARA, Otilia. Învăţarea Academică Independentă – Modalitate de formare a competenţelor profesionale . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2009, nr. 5(25), pp. 30-33. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(25) / 2009 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Învăţarea Academică Independentă – Modalitate de formare a competenţelor profesionale

Pag. 30-33

Dandara Otilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Independent academic learning is an effective mechanism for training professional competences. In the result of reforming higher education, applying ECTS combines student’s activity in classroom with independent academic work, but you need to create the form and format in which the individual student's work becomes part of the training program. Currently, the formative opportunities of training and individual work are not exploited and by this manner the function of accumulation of ECTS is not fully accomplished.