Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1493 92 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 12:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81'42:659.1 (3) |
Lingvistică. Limbi (5107) |
Publicitate. Reclamă (176) |
SM ISO690:2012 VESTE, Lucia. Procedee și strategii lingvistice de creativitate în discursul publicitar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2019, nr. 4(124), pp. 84-88. ISSN 1811-2668. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 4(124) / 2019 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
CZU: 81'42:659.1 | ||||||
Pag. 84-88 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Odată cu dezvoltarea noilor tehnologii și cu progresarea în toate domeniile, strategiile de promovare a noilor produse au evoluat și ele considerabil. Astăzi, scopul primar al discursului publicitar rămâne a fi cel de influențare și manipulare. Totuși, procedeele și strategiile lingvistice actualizându-l au progresat de la informarea propriu-zisă (funcția informa-tivă) spre funcția creativă a publicității. Creativitatea discursului publicitar poate fi de ordin lexical sau sintactic. În cazul creativității lexicale, creativitatea este determinată de următoarele procedee și strategii lingvistice: refuncționalizare, recategorizare lexicală, nominalizare, grafisme, derivare, creativitatea imperativului lexical, compunere, modificări ortografice prin suprapunere, deraiere lexicală, hapax legamenon etc. Creativitatea sintactică este actualizată prin: construcții hibride, omiterea verbelor etc. În acest sens, vom analiza și exemplifica, în continuare, fiecare caz, menționat supra, de creativitate lexicală și creativitate sintactică, în baza discursului publicitar. |
||||||
Cuvinte-cheie creativitate lexicală, creativitate sintactică, discurs publicitar, emancipare lingvistică, densitate discursivă, lexical creativity, syntactic creativity, advertising discourse, linguistic emancipation, discursive density |
||||||
|