Aspecte strategice ale autoreglării învăţării în mediul academic universitar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
895 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 16:50
SM ISO690:2012
FOCŞA-SEMIONOV, Svetlana. Aspecte strategice ale autoreglării învăţării în mediul academic universitar . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2008, nr. 9(19), pp. 41-48. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(19) / 2008 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Aspecte strategice ale autoreglării învăţării în mediul academic universitar

Pag. 41-48

Focşa-Semionov Svetlana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

Self-regulated learning strategies consist of cognitive and meta-cognitive activities, resource management activities, and affective activities (Zimmerman, Martinez, 1986; Pintrich, 1999). The purpose of this study was to investigate (1) if the use of self-regulated learning strategies was significantly related to academic performance, and than (2) compared for differences in the use of self-regulated learning strategies two groups: high level performance students (group A) and low level performance students (group B).