Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
637 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-01-30 20:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
005.1:316.722(498) (1) |
Teoria managementului (14) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (801) |
SM ISO690:2012 PÎRLOG, Angela. Studierea dimensiunilor interculturale în management în contextul internaţionalizării afacerilor din Republica Moldova. In: Economica, 2018, nr. 4(106), pp. 41-50. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 4(106) / 2018 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
CZU: 005.1:316.722(498) | ||||||
JEL: F63, M14, M16, P45. | ||||||
Pag. 41-50 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Procesul de globalizare conduce inevi-tabil la mondializarea economiilor, interacţio-narea internă dar, mai ales, internațională a tuturor componentelor unei societăți. Mana-gementul modern este pus în situația să facă față noilor condiții, și anume, interconectarea la alte arealuri economice, politice, culturale și la schimbarea modalității de gândire locală către cea globală. În articolul de față, am încercat să creăm o imagine de ansamblu asupra dezvoltării internaționalizării economice a întreprinderilor din Republica Moldova. Internaționalizarea reprezintă „un drum cu sens dublu”, unde un flux este direcționat spre Republica Moldova (ex. investițiile străine directe), pe când altul, dimpotrivă, din Republica Moldova spre exte-rior (comerțul internațional). Cercetarea dimen-siunilor culturale s-ar referi la îmbunătățirea practicilor și comportamentelor internaționale de afaceri utilizate de companiile străine în Republica Moldova, precum și a companiilor moldovenești ce fac business în afara țării noastre. Îmbunătățirea conștientizării culturale poate ajuta companiile autohtone să creeze competențe internaționale și să permită mana-gerilor să devină mai competitivi la nivel global. |
||||||
Cuvinte-cheie dimensiuni culturale, management, cul-tură, competi-tivitate., investiţii străine |
||||||
|