Studierea dimensiunilor interculturale în management în contextul internaţionalizării afacerilor din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
637 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-01-30 20:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.1:316.722(498) (1)
Teoria managementului (14)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (801)
SM ISO690:2012
PÎRLOG, Angela. Studierea dimensiunilor interculturale în management în contextul internaţionalizării afacerilor din Republica Moldova. In: Economica, 2018, nr. 4(106), pp. 41-50. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(106) / 2018 / ISSN 1810-9136

Studierea dimensiunilor interculturale în management în contextul internaţionalizării afacerilor din Republica Moldova

Intercultural Dimensions Research in Management in the Context of Business Internationalization of in the Republic of Moldova

CZU: 005.1:316.722(498)
JEL: F63, M14, M16, P45.

Pag. 41-50

Pîrlog Angela
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2019


Rezumat

Procesul de globalizare conduce inevi-tabil la mondializarea economiilor, interacţio-narea internă dar, mai ales, internațională a tuturor componentelor unei societăți. Mana-gementul modern este pus în situația să facă față noilor condiții, și anume, interconectarea la alte arealuri economice, politice, culturale și la schimbarea modalității de gândire locală către cea globală. În articolul de față, am încercat să creăm o imagine de ansamblu asupra dezvoltării internaționalizării economice a întreprinderilor din Republica Moldova. Internaționalizarea reprezintă „un drum cu sens dublu”, unde un flux este direcționat spre Republica Moldova (ex. investițiile străine directe), pe când altul, dimpotrivă, din Republica Moldova spre exte-rior (comerțul internațional). Cercetarea dimen-siunilor culturale s-ar referi la îmbunătățirea practicilor și comportamentelor internaționale de afaceri utilizate de companiile străine în Republica Moldova, precum și a companiilor moldovenești ce fac business în afara țării noastre. Îmbunătățirea conștientizării culturale poate ajuta companiile autohtone să creeze competențe internaționale și să permită mana-gerilor să devină mai competitivi la nivel global.

The process of globalization inevitably leads to the internationalization of economies, the internal but especially international inter-action of all the components of a society. Modern management is in a position to cope with the new conditions, namely interconnec-tion to other economic, political, cultural aria, and changing the way of local thinking to the global one. In the following article we tried to create an overview of the development of the economic internationalization of the Moldo-van enterprises. Internationalization is "a double-way road" where a flow is directed to the Republic of Moldova (e.g., direct money investments), while another, vice versa, from the Republic of Moldova to the outside world (international trade). Cultural dimension re-search would refer to the improvement of international business practices and beha-viours used by foreign companies in the Republic of Moldova, as well as to Moldovan companies doing business outside of our country. Improving cultural awareness can help Moldovan companies create international skills and make managers to become more competitive globally.

Cuvinte-cheie
dimensiuni culturale, management,

cul-tură, competi-tivitate.,

investiţii străine