Improvement of psychological and pedagogical competences of Komrat State University academic staff in the lifelong learning system
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
871 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 00:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.4(478-21) (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2591)
SM ISO690:2012
ZAHARIYA, Sergei. Improvement of psychological and pedagogical competences of Komrat State University academic staff in the lifelong learning system. In: Revista Naţională de Drept, 2018, nr. 4-6(210-212), pp. 53-56. ISSN 1811-0770. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3369945
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 4-6(210-212) / 2018 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Improvement of psychological and pedagogical competences of Komrat State University academic staff in the lifelong learning system

Îmbunătățirea competențelor psihologice și pedagogice ale personalului didactic al universității de stat din Comrat în sistemul învățarea pe tot parcursul vieții

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3369945
CZU: 378.4(478-21)

Pag. 53-56

Zahariya Sergei
 
Comrat State University
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2018


Rezumat

In accordance with the modern educational demands the professional training of university teachers is strictly required. The requirements for the lecturer’s psycho-pedagogical competence are constantly becoming more and more complex. A competent approach of the modern specialists training is of a major importance in both the problem of forming the students' socio-professional competencies and the development of the lecturers’ psychological-pedagogical skills. New forms and methods of training based on computer technology are becoming widespread within universities. The implementation of information technology in the higher school educational process generates a number of new requirements for the professional competencies and abilities of university teachers.

In conformitate cu cerințele educaționale moderne, este absolut necesară formarea profesională a profesorilor universitari. Cerințele pentru competența psihopedagogică a cadrelor didactice devin din ce în ce mai complicate. Abordarea competentă a formării specialiștilor moderni pune în primă importanță nu numai problema formării competențelor socioprofesionale a studenților, ci și dezvoltarea competenței psiho-pedagogice a cadrelor didactice. Noi forme și metode de formare pe baza tehnologiei informatice devin larg răspândite în universități. Implementarea tehnologiei informației în procesul de învățământ superior generează o serie de cerințe noi pentru competența profesională a profesorului universitar.

Cuvinte-cheie
psycho-pedagogical competence, universities, education system, higher education