Caracterul inovativ al educaţiei prospective
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1132 71
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-04 19:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.3 (34)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4035)
SM ISO690:2012
LUNGU, Viorelia. Caracterul inovativ al educaţiei prospective. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2009, nr. 1(53), pp. 19-22. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(53) / 2009 / ISSN 1810-6455

Caracterul inovativ al educaţiei prospective
CZU: 37.014.3

Pag. 19-22

Lungu Viorelia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2013


Rezumat

Caracterul inovativ al educaţiei prospective este legat de introducerea schimbărilor. Raportate la noua dinamică a fenomenului social, acestea solicită o abordare din perspectivă viitorologică, dar şi globală. Ca element esenţial al educaţiei pentru schimbare, educaţia prospectivă pune accent pe trecerea de la „învăţarea de menţinere" la „învăţarea inovatoare", care nu este altceva decît un mijloc necesar pentru a pregăti atît indivizii, cît şi societăţile să acţioneze concertat în situaţii noi.

The inovational character of the prospective education is related with the new changes. And the change in the educational system is raported with the new dinamic of the social phenomenon, that requieres a work from the future prospective and the global one. As the esential element of the education for a change, the prospective education puts the accent on the swich from the "maintainance study" to "innovative study" which is nothing else but a required means to prepare the persons, also and the societies to act concentrated on the target in the new situations.