Dezvoltarea personalității preadolescentului educat în diferite medii sociale de viață
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1585 65
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-08 13:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922 (1005)
Psihologie (3477)
SM ISO690:2012
RACU, Igor, MONACHU, Maria Monica. Dezvoltarea personalității preadolescentului educat în diferite medii sociale de viață. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 2(51), pp. 44-62. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 2(51) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Dezvoltarea personalității preadolescentului educat în diferite medii sociale de viață

Personality development at preadolescent from different types of social enviroment

CZU: 159.922

Pag. 44-62

Racu Igor, Monachu Maria Monica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 iunie 2018


Rezumat

În acest articol sunt prezentate rezultatele unui studiu teoretico experimental în care a fost cercetată o problemă importantă și actuală din domeniul psihologiei – dezvoltarea personalității la vârsta preadolescentă. Cercetarea experimentală este una comparativă: au fost incluși în experiment preadolescenți din diferite situații sociale de dezvoltare – SSD - (educați în familii complete, familii cu părinții divorțați sau plecați din țară, din mediul urban și rural). Identificarea diferențelor în profilul de personalitate la preadolescenții din diferite SSD a permis organizarea experimentului formativ care a fost realizat în scopul demonstrării posibilității de influiență pozitivă în condiții experimentale în special organizate asupra procesului de dezvoltare a personalității în această perioadă de vârstă.

This article presents the results of theoretical and experimental research of an actual problem from psychology: personality development at preadolescents. Experimental research is a comparative one: preadolescents from different types of social environment were included (preadolescents from complete family, preadolescents from divorced or separated families from urban and rural area). Identifying difference in personality traits at preadolescents from different types of social environment allowed us to organize formative experiment that was orientated to demonstrate the positive influence upon preadolescent’s personality development.

Cuvinte-cheie
vârsta preadolescentă, situație socială de dezvoltare, personalitate,

dezvoltarea personalității.