Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
638 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-01-11 09:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5:37.012 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
SM ISO690:2012 DURNEA, Letiţia. Participarea paremiologiei la educaţie. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 9(109), pp. 145-149. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(109) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.5:37.012 | ||||||
Pag. 145-149 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În contextul educațional actual, materialele de sprijin al învăţământului românesc (manuale, auxiliare, caiete speciale) abordează diverse subiecte, unele de ajutor schimbărilor aduse de evoluţia pe diverse planuri, altele de completare a acestora. Susţinem că paremiologia poate fi un suport concret al educaţiei şi astfel se conturează principalul motiv pentru care ne-am propus studiul amănunţit al expresiilor paremiologice în contextul educaţiei. Cadrele didactice au parte de o provocare atunci când interesele şi preocupările copiilor nu sunt subtil orientate de conţinuturile pe care şcoala trebuie să le furnizeze, conforme cu programele şcolare. Un început al soluţiei îşi propune să ofere acest studiu, prin identificarea parimiilor în manualele şcolare şi stabilirea dominanţei subiectelor abordate. Proverbele – forme de expresie populară, ascund sensuri de multe ori neînţelese din cauza barierei semantice, întrucât ele operează uneori cu termeni a căror actualitate este depăşită, mai ales pentru elevii din mediul urban. Însă, apelul la proverbe nu pare imposibil, copiii dau dovadă de disponibilitate şi înţelegere, în contextul explicării termenilor şi mesajelor pe care le transmit. |
||||||
Cuvinte-cheie paremiologie, educaţie, studiu. |
||||||
|