The influence of school on students’ motivation throughout their life.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1121 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-14 11:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.032:159.947.5 (1)
Educație (14644)
Psihologie (3477)
SM ISO690:2012
ALBU, Gabriel. The influence of school on students’ motivation throughout their life.. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 9(109), pp. 25-31. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(109) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

The influence of school on students’ motivation throughout their life.

Influenţa şcolii asupra motivaţiei elevului pentru întreaga lui viaţă

CZU: 37.032:159.947.5

Pag. 25-31

Albu Gabriel
 
Petroleum-Gas University of Ploiesti
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2018


Rezumat

Approaching students’ motivation by only focusing on the internal (intrinsic) motivation and external (extrinsic) motivation has already become a cliché. This approach, while being important and necessary, and thus worthy of the focus education researchers and practitioners place on it, is not sufficient. The study shows that school can develop (and/or reinforce) other types of motivation, such as preventive, promotive, and altruist motivation. The study underlines the fact that, while intrinsic and extrinsic motivation deal with how students relate to their own activity, the preventive, promotive, and altruist motivation deal with how students relate to their present and future life.

A devenit aproape un clişeu ca atunci când ne ocupăm de motivaţia elevului să avem în vedere doar diada motivaţie internă (intrinsecă)-motivaţie externă (extrinsecă). Deşi importantă şi necesară şi, prin urmare, demnă de toată atenţia cercetătorilor şi practicienilor din educaţie, o asemenea înţelegere şi abordare nu sunt şi suficiente. Studiul arată că, în şcoală, putem dezvolta (şi/sau întări) şi alte tipuri de motivaţii, precum motivaţia preventivă, motivaţia promotoare şi motivaţia altruistă. El evidenţiază faptul potrivit căruia, dacă motivaţia intrinsecă şi cea extrinsecă au, mai ales, în vedere raportarea elevului la propria sa activitate, motivaţia preventivă, promotoare şi altruistă au, mai ales, în vedere raportarea elevului la propria lui viaţă, prezentă şi viitoare.

Cuvinte-cheie
motivation, school, student, professor,

preventive motivation, promotive motivation, altruist motivation, motivational focus.