Limba de instruire. Relevanţa integrării informaţiei ştiinţifice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
761 6
Ultima descărcare din IBN:
2020-05-07 19:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:811.135.1.1+801.73 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4035)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464)
Studii și științe auxiliare ale filologiei (74)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Limba de instruire. Relevanţa integrării informaţiei ştiinţifice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 43-47. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455

Limba de instruire. Relevanţa integrării informaţiei ştiinţifice

The Language of Instruction. Relevance of the scientific information integration

CZU: 37.016.046:811.135.1.1+801.73

Pag. 43-47

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2018


Rezumat

Studierea limbii române ca limbă de instruire nu se opreşte la asimilarea structurii gramaticale şi a lexicului ei, ci trebuie să creeze oportunităţi de integrare a cunoştinţelor din toate domeniile şi să constituie o premisă pentru abordarea unui spectru larg de texte ştiinţifice.Atât textele didactice, din manualele şcolare, cât şi cele din dicţionare, enciclopedii şi alte surse, textele de popularizare trebuie citite adecvat, iar interpretarea lor impune o procesare detaliată a informaţiei verbale şi nonverbale – simboluri, scheme, diagrame, hărţi etc

The study of Romanian as the language of instruction does not stop at the assimilation of its grammatical structure and vocabulary. It ought to create opportunities for the integration of knowledge from all domains, as well as it represents a premise for approaching a wide range of nonfiction texts.Whether they are didactic texts from schoolbooks, dictionary entries, encyclopedia articles, or items of information from other written sources, popular science texts require the reader to have all the appropriate literacy skills, while their interpretation demands detailed processing of verbal and nonverbal information – symbols, schemes, diagrams, maps, etc.    

Cuvinte-cheie
nonfiction text, popular science text.,

dictionary, Encyclopedia