Educaţie pentru integrare europeană
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
578 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-29 12:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.034 (101)
Educație (14651)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Educaţie pentru integrare europeană. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 4(98), pp. 54-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(98) / 2016 / ISSN 1810-6455

Educaţie pentru integrare europeană

Education for European Integration

CZU: 37.034

Pag. 54-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Educaţia pentru integrare europeană poate fi încadrată în zona de cercetare care defineşte şi analizează „Noile educaţii”. Reprezintă o dimensiune a educaţiei civice promovată ca obiectiv specific şi conţinut particular al educaţiei morale. Din perspectiva paradigmei curriculumului, analiza educaţiei pentru integrare europeană presupune evidenţierea obiectivului pedagogic general – formarea-dezvoltarea conştiinţei civice a educatului la nivel comunitar european. Acest obiectiv pedagogic general are o dimensiune: a) psihologică – formarea-dezvoltarea competenţei civice europene realizabilă prin cultură civică minimală, drepturi şi responsabilităţi civice, oportunităţi civice; b) socială – dobîndirea culturii civice bazată pe valorile fundamentale ale comunităţii europene afirmate în contextul istoric deschis al societăţii postmoderne, informaţionale (democraţie, libertate şi responsabilitate, respect reciproc, identitate culturală, cetăţenie comunitară), reflectate la nivelul unui ansamblu de cunoştinţe şi de capacităţi (aptitudinale şi atitudinale) specifice, referitoare la Europa. Problema specială care trebuie rezolvată la nivel de politică a educaţiei este cea a realizării unei culturi europene unitare în condiţii de diversitate culturală (naţională, comunitară, lingvistică, religioasă, pedagogică etc.). Rezolvarea sa solicită reconsiderarea conceptului operaţional de interculturalitate necesară pentru valorificarea culturii la nivelul dimensiunii produselor sale superioare (filozofie, religie, artă, ştiinţă, tehnologie), identificabile în cadrul oricărei culturi naţionale, validate astfel şi în plan global, european

Education for European Integration can be framed in the research field that defines and analyzes the “New educations”. Education for European Integration is a dimension of civic education promoted as a specific objective and particular content of moral education. From the curriculum paradigm Education for European Integration highlights the general pedagogical objective – the formation and development of civic awareness – at european community level. This objective have the following dimensions: a) psychological – European civic competence training and development through minimal civic culture, civic rights and responsibilities, civic opportunities; b) social – civic culture acquisition based on the fundamental values of the European community, stated in the historical openness of postmodern and informational society (democracy, freedom and responsibility, mutual respect, cultural identity, Community citizenship), reflected in terms of knowledge and capabilities (skills and attitudes) specific for Europe. The specific problem to be solved at the level of education policy is the realization of a unitary european culture in conditions of cultural diversity (national, community, linguistic, religious, pedagogical etc.). It is necessary to reconsider the operational concept of interculturalism in order to capitalize the culture at its dimension of high level products (philosophy, religion, art, science and technology), identifiable in any national culture, thus validated at global and European levels.  

Cuvinte-cheie
Education for European Integration, civic consciousness, interculturality.,

civic culture, core values