Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
578 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-29 12:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.034 (101) |
Educație (14651) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Educaţie pentru integrare europeană. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 4(98), pp. 54-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(98) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.034 | ||||||
Pag. 54-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educaţia pentru integrare europeană poate fi încadrată în zona de cercetare care defineşte şi analizează „Noile educaţii”. Reprezintă o dimensiune a educaţiei civice promovată ca obiectiv specific şi conţinut particular al educaţiei morale. Din perspectiva paradigmei curriculumului, analiza educaţiei pentru integrare europeană presupune evidenţierea obiectivului pedagogic general – formarea-dezvoltarea conştiinţei civice a educatului la nivel comunitar european. Acest obiectiv pedagogic general are o dimensiune: a) psihologică – formarea-dezvoltarea competenţei civice europene realizabilă prin cultură civică minimală, drepturi şi responsabilităţi civice, oportunităţi civice; b) socială – dobîndirea culturii civice bazată pe valorile fundamentale ale comunităţii europene afirmate în contextul istoric deschis al societăţii postmoderne, informaţionale (democraţie, libertate şi responsabilitate, respect reciproc, identitate culturală, cetăţenie comunitară), reflectate la nivelul unui ansamblu de cunoştinţe şi de capacităţi (aptitudinale şi atitudinale) specifice, referitoare la Europa. Problema specială care trebuie rezolvată la nivel de politică a educaţiei este cea a realizării unei culturi europene unitare în condiţii de diversitate culturală (naţională, comunitară, lingvistică, religioasă, pedagogică etc.). Rezolvarea sa solicită reconsiderarea conceptului operaţional de interculturalitate necesară pentru valorificarea culturii la nivelul dimensiunii produselor sale superioare (filozofie, religie, artă, ştiinţă, tehnologie), identificabile în cadrul oricărei culturi naţionale, validate astfel şi în plan global, european |
||||||
Cuvinte-cheie Education for European Integration, civic consciousness, interculturality., civic culture, core values |
||||||
|