Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
751 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 13:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.132 (64) |
Educație (14642) |
SM ISO690:2012 ISAC, Ştefania. Perspective şi tendinţe sistemice şi procesuale în educarea/formarea cadrelor didactice şi de conducere. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 3(55), pp. 102-106. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(55) / 2017 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.132 | ||||||
Pag. 102-106 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezumţia că idealul educaţional al şcolii din Republica Moldova constă în formarea personalităţii cu spirit de iniţiativă, capabile de autodezvoltare, care posedă nu numai un sistem de competenţe necesare pentru angajare pe piaţa muncii, dar şi independenţă de opinie şi acţiune, deschisă pentru dialog intercultural în contextul valorilor naţionale şi universale asumate, avansează identificarea de soluţii potrivite care să demonstreze perspectivele şi tendinţele în domeniul sistemelor de educare/ formare a cadrelor didactice şi de conducere din învăţământul general. Din această perspectivă considerăm oportună cercetării noastre necesitatea reconceptualizării/elaborării Planului-cadru pentru formarea profesională continuă/ recalificarea profesională/ calificarea profesională suplimentară a cadrelor didactice şi de conducere din învăţământul general [13], în stare să remedieze deficienţele stabilite în sistemul de formare progfesională continuă a cadrelor didactice şi de conducere şi să contribuie la re-modernizarea lui prin implementarea unor mecanisme de dezvoltare şi de motivare profesională a cadrelor didactice din învăţământul general. |
||||||
Cuvinte-cheie alternative educaţionale, competenţă profesională, formare profesională, plan-cadru, plan de învăţământ, sistem de educaţie, calitatea în învăţământ, credit profesional transferabil, formare continuă a adulţilor, modul de formare profesională, modul psihopedagogic, modul de studiu, obiectivele educaţionale, programă de formare profesională continuă, standarde naţionale de referinţă, teza de calificare profesională suplimentară / recalificare profesională. |
||||||
|