Perspective şi tendinţe sistemice şi procesuale în educarea/formarea cadrelor didactice şi de conducere
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
751 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 13:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.132 (64)
Educație (14642)
SM ISO690:2012
ISAC, Ştefania. Perspective şi tendinţe sistemice şi procesuale în educarea/formarea cadrelor didactice şi de conducere. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 3(55), pp. 102-106. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(55) / 2017 / ISSN 1811-5470

Perspective şi tendinţe sistemice şi procesuale în educarea/formarea cadrelor didactice şi de conducere

Systemic and processual perspectives and trends in education/ training teachers/ managers

CZU: 371.132

Pag. 102-106

Isac Ştefania
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 14 februarie 2018


Rezumat

Prezumţia că idealul educaţional al şcolii din Republica Moldova constă în formarea personalităţii cu spirit de iniţiativă, capabile de autodezvoltare, care posedă nu numai un sistem de competenţe necesare pentru angajare pe piaţa muncii, dar şi independenţă de opinie şi acţiune, deschisă pentru dialog intercultural în contextul valorilor naţionale şi universale asumate, avansează identificarea de soluţii potrivite care să demonstreze perspectivele şi tendinţele în domeniul sistemelor de educare/ formare a cadrelor didactice şi de conducere din învăţământul general. Din această perspectivă considerăm oportună cercetării noastre necesitatea reconceptualizării/elaborării Planului-cadru pentru formarea profesională continuă/ recalificarea profesională/ calificarea profesională suplimentară a cadrelor didactice şi de conducere din învăţământul general [13], în stare să remedieze deficienţele stabilite în sistemul de formare progfesională continuă a cadrelor didactice şi de conducere şi să contribuie la re-modernizarea lui prin implementarea unor mecanisme de dezvoltare şi de motivare profesională a cadrelor didactice din învăţământul general.

Guided by the assumption that the educational ideal of school in Moldova is the formation of personality with initiative, capable of self-development, which has not only a system of knowledge and skills necessary for employability, and independence of opinion and action is open to intercultural dialogue in the context of national and universal values assumed, we are looking for solutions suited to demonstrate the prospects and trends in systems education / teacher training / leadership in general education. From this perspective, we consider our need reconceptualization appropriate research / development plan-framework for continuous training / retraining / additional professional qualification teacher / leadership in general education [13], able to remedy the deficiencies established system professional training of teaching staff / management and contribute to re-modernize by implementing mechanisms of development and motivation of teachers in general secondary education.

Cuvinte-cheie
alternative educaţionale, competenţă profesională, formare profesională, plan-cadru, plan de învăţământ, sistem de educaţie,

calitatea în învăţământ, credit profesional transferabil, formare continuă a adulţilor, modul de formare profesională, modul psihopedagogic, modul de studiu, obiectivele educaţionale, programă de formare profesională continuă, standarde naţionale de referinţă, teza de calificare profesională suplimentară / recalificare profesională.