Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
687 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-11-10 04:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.071.2.028(478)(092) (5) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524) |
SM ISO690:2012 KOROLIOVA, Elfrida. Concepţiile estetice ale actorului şi regizorului Petru Vutcărău. In: Arta , 2017, nr. 2(AAV), pp. 119-124. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2017 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.071.2.028(478)(092) | ||||||
Pag. 119-124 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Formarea concepţiilor estetice ale lui Petru Vutcărău a început în procesul studiilor sale la Şcoala Superioară de Teatru „B. Şciukin”, unde explorează bazele jocului actoricesc, arta transpunerii în personaje din dramaturgia clasică şi cea contemporană de diferite genuri. Succesul piesei „Aşteptându-l pe Godot” de S. Beckett, montată în Moscova, a determinat direcţia căutărilor sale regizorale în sfera teatrului absurdului, iar piesa „Cântăreaţa cheală” de E. Ionesco a anunţat naşterea Teatrului „Eugene Ionesco” în 1991. Următoarele spectacole în estetica teatrului absurdului au fost „Regele moare” de E. Ionesco, „Voci în lumina orbitoare” şi „Cu violoncelul ce facem?” de M. Vişniec. Concomitent erau monatate spectacole în care mijloacele de expresie ale teatrului absurdului erau utilizate doar ca procedee aparte – „Iosif şi Amanta sa”, de V. Butnaru, „Chiriţa în provincie” de V. Alecsandri, „Revizorul” de N. Gogol, „Lupii şi oile” de A. Ostrovski, „Elizabeta I” de P. Foster. În estetica fantasticii filozofice, P. Vutcărău montează spectacolul „Visul unei nopţi de vară” de W. Shakespeare, iar în estetica teatrului simbolist şi a muzicii color a lui A. Appia – „Maşinăria Cehov” de M. Vişniec. Printre succesele lui Vutcărău pot fi amintite şi spectacolele realizate în estetica realismului psihologic: „Femeile lui Picasso. Olga” de B. McAvera, „Oscar şi tanti Roz” de E. Schmitt, „O istorie foarte simplă” de M. Ladol |
||||||
Cuvinte-cheie teatru, estetică, spectacol, realismul psihologic, grotesc. |
||||||
|