Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
697 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 15:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.033:504.06 (7) |
Educație (14645) |
Știința mediului înconjurător (922) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Snejana, PÂSLARU, Vlad. Formarea conştiinţei ecologice – finalitate de bază a învăţămîntului modern. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2011, nr. 2(66), pp. 18-21. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(66) / 2011 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.033:504.06 | ||||||
Pag. 18-21 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The ecological consciousness represents primarily ethical-moral and aesthetic value, defining man as an expression of his attitude towards his intimate (self) world and towards the universe external to himself – the environment. The definition of environmental consciousness in terms of psychological, philosophical and pedagogical principle suggests that changes in the construction and curricular development of science subjects (Biology, Chemistry, etc.) responsible for the comprehension of man-nature relationship as material systems, and humanitarian subjects (Romanian Language and Literature) responsible for the ethical-moral and aesthetic nature of human attitudes towards nature. Ecological consciousness is formed not only through the outer world of human knowledge, but also through the comprehension of human intimate universe manifested in his behavior towards/in the environment. |
||||||
Cuvinte-cheie conştientizare, conştiinţă ecologică, criză ecologică, cultură ecologică, cunoaştere de sine, cunoştinţe ecologice, ecologizare, educaţie ecologică, echilibru al naturii, instruire ecologică |
||||||
|