Competenţa-cheie a învăţa să înveţi în corelare cu competenţele şcolare la disciplinele Istorie şi Educaţie civică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
683 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 15:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:94+37.034 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
Istoria generală (528)
SM ISO690:2012
BÎRLĂDEANU, Ala. Competenţa-cheie a învăţa să înveţi în corelare cu competenţele şcolare la disciplinele Istorie şi Educaţie civică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2011, nr. 5-6(69-70), pp. 96-100. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(69-70) / 2011 / ISSN 1810-6455

Competenţa-cheie a învăţa să înveţi în corelare cu competenţele şcolare la disciplinele Istorie şi Educaţie civică
CZU: 37.02:94+37.034

Pag. 96-100

Bîrlădeanu Ala
 
Liceul Teoretic „Ion Creangă“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 septembrie 2017


Rezumat

În acest articol abordăm dezvoltarea de competenţe la disciplinele socio-umane din perspectiva interdependenţei acestora. Confruntîndu-se cu exigenţele unui învăţămînt modern, profesorul trebuie să demonstreze, pe lîngă cunoştinţe de specialitate, cunoştinţe de didactica disciplinei, cît şi priceperi, deprinderi, abilităţi şi atitudini ce îi permit să acţioneze cu succes în pregătirea şi educaţia elevilor în calitatea lor de cetăţeni activi ai societăţii. Educaţia socio-umană are un rol esenţial în dezvoltarea personalităţii elevilor, contribuind la formarea capacităţii de a valoriza realităţile din jur, la consolidarea conştiinţei de sine, la afi rmarea unor atitudini pozitive faţă de valorile fundamentale, instituţii, societate, familie.

In this article we approach the development of competences in socio-human disciplines in terms of their interdependence. Faced with the demands of modern education, the teacher should demonstrate, in addition to knowledge of his/her school discipline, didactical knowledge as well as teaching skills, abilities and attitudes that enable them to operate successfully in training and education students in order to develop active citizens. Socio-human education is essential in developing students’ personality, contribute in forming the capacity to value the realities around them, building self-awareness, affi rmation of positive attitude towards the fundamental values, institutions, society and family.