Raportul cu textul: formarea atitudinii pro-textuale a elevului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
893 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 08:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:801.73 (4)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4034)
Studii și științe auxiliare ale filologiei (74)
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian. Raportul cu textul: formarea atitudinii pro-textuale a elevului. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2012, nr. 2-3(72-73), pp. 19-22. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(72-73) / 2012 / ISSN 1810-6455

Raportul cu textul: formarea atitudinii pro-textuale a elevului
CZU: 37.016:801.73

Pag. 19-22

Ghicov Adrian
 
Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2017


Rezumat

Educaţia textuală, pornind de la teoria computaţională şi cea conexionistă, devine, astăzi, una dintre valorile recunoscute ale educaţiei lingvistice şi literar-artistice a elevilor. În acord cu aceasta, raportul cu textul, ca o nouă noţiune din cadrul educaţiei textuale, implică mai multe abordări relaţionale, cognitiviste, interpretative, explicative, printre care un loc deosebit îl ocupă reţeaua textului, ca un tot întreg de legături, relaţii dintre structurile lui componente. Se dezvoltă, aşadar, competenţa textuală a elevului şi atitudinea sa pro-textuală (în favoarea textului), care îi permite să pre-creeze o experienţă cît mai reală în viaţă.

Textual education, derived from the computational and connectionist theories, is nowadays increasingly becoming one of the recognized values of linguistic and literacy education in school. In agreement with this, the relation to text, a new concept in the field of textual education, involves a number of approaches – relational, cognitivist, interpretative, explanatory – among which the text web, seen as a complex totality of connections and relations between its component structures, takes a special place. This approach develops the pupil’s textual competence and his pro-textual attitude (in favor of the text), which, in turn, allows him to pre-create in life an experience that would be as real as possible.

Cuvinte-cheie
raport cu textul, educaţie textuală, atitudine pro-textuală, teorie computaţională, reprezentări textuale, analiză relaţională, sineizare,

cogniţie