Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
893 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 08:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:801.73 (4) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4034) |
Studii și științe auxiliare ale filologiei (74) |
SM ISO690:2012 GHICOV, Adrian. Raportul cu textul: formarea atitudinii pro-textuale a elevului. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2012, nr. 2-3(72-73), pp. 19-22. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2-3(72-73) / 2012 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:801.73 | ||||||
Pag. 19-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educaţia textuală, pornind de la teoria computaţională şi cea conexionistă, devine, astăzi, una dintre valorile recunoscute ale educaţiei lingvistice şi literar-artistice a elevilor. În acord cu aceasta, raportul cu textul, ca o nouă noţiune din cadrul educaţiei textuale, implică mai multe abordări relaţionale, cognitiviste, interpretative, explicative, printre care un loc deosebit îl ocupă reţeaua textului, ca un tot întreg de legături, relaţii dintre structurile lui componente. Se dezvoltă, aşadar, competenţa textuală a elevului şi atitudinea sa pro-textuală (în favoarea textului), care îi permite să pre-creeze o experienţă cît mai reală în viaţă. |
||||||
Cuvinte-cheie raport cu textul, educaţie textuală, atitudine pro-textuală, teorie computaţională, reprezentări textuale, analiză relaţională, sineizare, cogniţie |
||||||
|