Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
894 52 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-31 21:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1345) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
SM ISO690:2012 GUŢU, Vladimir. Logica şi structura activităţii de învăţare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 5-6(81-82), pp. 20-24. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(81-82) / 2013 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 20-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este analizată structura activităţii de învăţare şi structura activităţii de cunoaştere din perspectiva corelării componentelor activitate, acţiune, operaţie cu formarea de competenţe. Interconexiunile elementelor activităţii de învăţare prezentate sînt complexe şi diversificate. În lucrare este abordată și importanța motivației pentru activitatea de învățare, specificîndu-se cele două tipuri de motive: conștientizate (interesul, dorinţa de a cunoaşte ceva nou, de a-și aprofunda cunoștințele într-un domeniu dat) și mai puțin conștientizate (îndeplinirea solicitărilor venite de la profesor, părinţi; tendința de a obţine note mai mari; dorinţa de a fi lider etc.). De calitatea relaţiilor stabilite în cadrul procesului de instruire depind și rezultatele, deoarece implică conexiuni la nivel de proces de predare (elevul intră în relații cu cunoștințele noi), proces de învățare (profesorul se află în relații cu cunoștințele) și proces de formare (profesorul se află în relații cu elevul). Abordarea dată deschide noi oportunităţi în promovarea unui învăţămînt centrat pe elev, orientat spre formarea de competenţe şi spre asigurarea calităţii şi durabilităţii în educație. |
||||||
Cuvinte-cheie The structure of learning activity, training of competencies, a student-centered learning, motivation for learning activity |
||||||
|