Logica şi structura activităţii de învăţare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
894 52
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 21:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1345)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Logica şi structura activităţii de învăţare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 5-6(81-82), pp. 20-24. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(81-82) / 2013 / ISSN 1810-6455

Logica şi structura activităţii de învăţare
CZU: 37.02

Pag. 20-24

Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

În articol este analizată structura activităţii de învăţare şi structura activităţii de cunoaştere din perspectiva corelării componentelor activitate, acţiune, operaţie cu formarea de competenţe. Interconexiunile elementelor activităţii de învăţare prezentate sînt complexe şi diversificate. În lucrare este abordată și importanța motivației pentru activitatea de învățare, specificîndu-se cele două tipuri de motive: conștientizate (interesul, dorinţa de a cunoaşte ceva nou, de a-și aprofunda cunoștințele într-un domeniu dat) și mai puțin conștientizate (îndeplinirea solicitărilor venite de la profesor, părinţi; tendința de a obţine note mai mari; dorinţa de a fi lider etc.). De calitatea relaţiilor stabilite în cadrul procesului de instruire depind și rezultatele, deoarece implică conexiuni la nivel de proces de predare (elevul intră în relații cu cunoștințele noi), proces de învățare (profesorul se află în relații cu cunoștințele) și proces de formare (profesorul se află în relații cu elevul). Abordarea dată deschide noi oportunităţi în promovarea unui învăţămînt centrat pe elev, orientat spre formarea de competenţe şi spre asigurarea calităţii şi durabilităţii în educație.

In this article is analyzed the structure of learning activity and the structure of knowledge activity from the perspective of the correlation of following components: activity, action, operation and training of competencies. Interconnecting elements of the learning activity presented are complex and diverse. The paper discussed the importance of motivation for learning activity, specifying the two types of reasons: awareness (interest, desire to know something new, to deepen their knowledge in a given field) and less aware (fulfill the requests from teachers, parents, tend to get higher grades, the desire to be a leader etc.). The quality of the relationships established in the training process influences the results, becouse involves connections to the teaching process (student enter into relationships with new knowledge), learning process (teacher is in relationship with knowledge) and formation process (teacher is in relationship with the student).The given approach opens up opportunities to promote a student-centered learning, focused on competencies building and ensure the quality and durability in education.

Cuvinte-cheie
The structure of learning activity, training of competencies, a student-centered learning, motivation for learning activity