Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
964 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-23 19:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4380) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
SM ISO690:2012 SCLIFOS, Lia. Cercetările acţionale – o oportunitate pentru a face faţă noilor provocări în educaţie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 8-12. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 8-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Şcoala, comunitatea se pot implica într-un proces de cercetare valoros pentru societate. Sinteza practicii educaţionale de succes pune în evidenţă faptul că există suficient spaţiu pentru lansarea diverselor iniţiative la nivel local. Cercetarea acţională are drept scop să identifice probleme, dificultăţi şi să asiste actorii implicaţi în depăşirea lor. Relevanța investigației acționale este garantată, deoarece accentul fiecărui proiect de cercetare este determinat de persoanele implicate, care sînt, de asemenea, consumatorii primari a rezultatelor. Procesul de cercetare presupune o reflecție serioasă asupra activității profesionale, contribuie la evitarea repetării greșelilor, la valorificarea experiențelor noi, la dezvoltarea abilităților de documentare a propriei experiențe și, în acest fel, la formarea unui practician reflectiv, cu o cultură profesională aparte. În perspectivă, instituțiile se pot transforma în “comunități de învăţare” și realiza investigații acționale în diferite domenii de interes, asigurînd dezvoltarea profesională, crearea unei culturi profesionale la nivel de instituție și, în final, promovarea reformelor. |
||||||
Cuvinte-cheie action research, reflective practitioner, professional culture, learning communities |
||||||
|