Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
789 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-03 18:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:[811.135.1+801.73] (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464) |
Studii și științe auxiliare ale filologiei (74) |
SM ISO690:2012 GHICOV, Adrian. Orientarea integralistă în studiul textului. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 3(85), pp. 15-18. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(85) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:[811.135.1+801.73] | ||||||
Pag. 15-18 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pentru a realiza dezideratele educaţiei lingvistice şi literar-lectorale, orientarea integralistă în studiul textului trebuie concepută atît pe verticală, cît şi pe orizontală: abordarea complexă a relaţiei limbă-vorbire-comunicare ca text în accepțiune postmodernistă şi a relaţiei text-autor-receptorproducător-realitate ca valoare a internalizării textului în perspectiva vieţii personale cu sens şi a inserţiei sociale reuşite a elevului. Din acest punct de vedere, poziţionarea protextuală a elevului este un factor de referinţă în abordarea integralistă a textului pentru înţelegerea mesajului. Or, tocmai aici evaluarea externă PISA 2009 comunică despre trista realitate a nonînţelegerii textului de către 57% din elevii chestionaţi pentru R. Moldova. |
||||||
Cuvinte-cheie text integrity, protext, the text as value, the text as process, the text as essence, the text as a restless world, methodology of interpretation, the didactic principle of retellisation, textual retellisation, interpretation, text comprehension |
||||||
|