Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
706 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 12:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1345) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Strategii de proiectare didactică: 1. Strategia învăţării directe sau explicite. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 5-6(87-88), pp. 38-42. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(87-88) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 38-42 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă o viziune de ansamblu asupra strategiilor didactice de predare-învăţare-evaluare, reflectate în proiecte de lecţii cu diverse structuri şi urmînd diferite modele populare. În această primă secvenţă este prezentată strategia didactică a învăţării directe sau explicite, care se edifică pe patru secvenţe de învăţare distincte: Ce urmează să învăţăm la lecţie? De ce avem nevoie să învăţăm aceste lucruri? Cum se aplică ceea ce învăţăm? Cînd vom avea nevoie de ceea ce am învăţat acum? Raportarea strategiei respective la exigenţele curriculare ale disciplinelor din aria Limbă şi comunicare este ilustrată prin referire la studierea textelor literare şi nonliterare. Platforma de pe care se pot examina scenariile didactice aplicabile valorifică metodele şi procedeele clasice (metoda conversaţiei, metoda lucrului cu sursele scrise, lectura cognitivă, lectura analitică) sau se edifică pe metode şi tehnici recent intrate în arsenalul profesorilor (metoda învăţării prin descoperire, metoda studiului de caz, lectura interogativă, lectura ghidată). Esenţa strategiei rezidă în măiestria profesorului de a-i ghida pe elevi spre Ce? şi De ce?, de a insista pe Cum? pentru a ajunge la Cînd? şi a-i ajuta să înţeleagă singuri că strategia asimilată este aplicabilă şi la alte materii şcolare. |
||||||
Cuvinte-cheie Didactic methodology, didactic technology, didactic strategy, the strategy of direct or explicit learning |
||||||
|