Strategii de proiectare didactică: 1. Strategia învăţării directe sau explicite
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
706 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 12:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1345)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Strategii de proiectare didactică: 1. Strategia învăţării directe sau explicite. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 5-6(87-88), pp. 38-42. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(87-88) / 2014 / ISSN 1810-6455

Strategii de proiectare didactică: 1. Strategia învăţării directe sau explicite
CZU: 37.02

Pag. 38-42

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Articolul prezintă o viziune de ansamblu asupra strategiilor didactice de predare-învăţare-evaluare, reflectate în proiecte de lecţii cu diverse structuri şi urmînd diferite modele populare. În această primă secvenţă este prezentată strategia didactică a învăţării directe sau explicite, care se edifică pe patru secvenţe de învăţare distincte: Ce urmează să învăţăm la lecţie? De ce avem nevoie să învăţăm aceste lucruri? Cum se aplică ceea ce învăţăm? Cînd vom avea nevoie de ceea ce am învăţat acum? Raportarea strategiei respective la exigenţele curriculare ale disciplinelor din aria Limbă şi comunicare este ilustrată prin referire la studierea textelor literare şi nonliterare. Platforma de pe care se pot examina scenariile didactice aplicabile valorifică metodele şi procedeele clasice (metoda conversaţiei, metoda lucrului cu sursele scrise, lectura cognitivă, lectura analitică) sau se edifică pe metode şi tehnici recent intrate în arsenalul profesorilor (metoda învăţării prin descoperire, metoda studiului de caz, lectura interogativă, lectura ghidată). Esenţa strategiei rezidă în măiestria profesorului de a-i ghida pe elevi spre Ce? şi De ce?, de a insista pe Cum? pentru a ajunge la Cînd? şi a-i ajuta să înţeleagă singuri că strategia asimilată este aplicabilă şi la alte materii şcolare.

The article presents a general view on the didactic strategies of teaching-learning-assessment as reflected in lesson plans based on different structures and following various popular models. This first instalment presents the didactic strategy of direct or explicit learning, which is based on four distinct learning sequences: What are we expected to learn during this lesson? Why do we need to learn this? How do we apply what we learn? When will we need what we have learnt now? This strategy is coordinated with the curricular demands for disciplines from the Language and Communication section while illustrating the study of literary and non-literary texts. The platform from which the applicable didactic scenarios may be examined either explores classic methods and means of teaching (the conversation method; the study based on written sources method; cognitive reading; analytical reading) or is edified on more recent methods and techniques (the method of learning through discovery; the case study method; interrogative reading; guided reading). The point of the strategy is the teacher’s skill denoted in guiding the students towards What? and Why?, in insisting on How? in order to reach, with the students’ help, When? and help them understand by themselves that this assimilated strategy may also be applied to other school disciplines.

Cuvinte-cheie
Didactic methodology, didactic technology, didactic strategy,

the strategy of direct or explicit learning