Sistemul de competenţe ale managerilor instituţiilor preuniversitare ce condiţionează atingerea performanţei şcolare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
780 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-08 14:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13+005.7 (1)
Educație (14645)
Management organizațional (OM) (147)
SM ISO690:2012
MAFTEUŢA, Rodica. Sistemul de competenţe ale managerilor instituţiilor preuniversitare ce condiţionează atingerea performanţei şcolare . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 4(92), pp. 40-44. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(92) / 2015 / ISSN 1810-6455

Sistemul de competenţe ale managerilor instituţiilor preuniversitare ce condiţionează atingerea performanţei şcolare
CZU: 371.13+005.7

Pag. 40-44

Mafteuţa Rodica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

Formarea şi dezvoltarea competenţelor, în domeniul managerial, constituie un proces desfăşurat pe întreaga durată a carierei şi implică o formare specializată, realizată în cadrul mediului profesional şi social. Competenţa înseamnă a şti să acţionezi, a vrea să acţionezi dar şi a putea să acţionezi, ea trebuie să aibă un context şi să vizeze procesul care conduce la rezultate. Un manager competent trebuie să ştie ce să facă pentru a ajunge la rezultatul propus, el trebuie să dispună de anumite cunoştinţe, aptitudini, abilităţi şi atitudini. De aceea este nevoie de anumite standarde clar definite şi accesibile, acreditate pentru a măsura competenţa a ceea ce poate realiza un manager în vederea obţinerii de performanţe.

The training and development of competences, in the field of management, constitutes a process conducted throughout the career and requires specialized training, accomplished in the social and professional environment. The competence means knowing how to act, have the desire to act but also to be able to act, it must have a context and regards the process leading to results. A competent manager must know what to do in order to reach the aimed result, must have certain knowledge, skills, abilities and attitudes. Therefore, it is required certain clearly defined and accessible standards, accredited to measure the competence of what a manager can fulfill in order to achieve a performance.

Cuvinte-cheie
competence, professional competence, managerial competence, manager