Educație comunitară: contabilitatea nu e doar pentru contabili
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
870 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 12:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:657 (3)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2601)
Contabilitate (946)
SM ISO690:2012
GRIGOROI, Lilia. Educație comunitară: contabilitatea nu e doar pentru contabili. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 4(92), pp. 35-38. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(92) / 2015 / ISSN 1810-6455

Educație comunitară: contabilitatea nu e doar pentru contabili
CZU: 378:657

Pag. 35-38

Grigoroi Lilia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

Într-o lume în care incertitudinea şi riscul sînt generatoare de alternative sau opţiuni, viaţa economică nu ridică problema alegerii între situaţii riscante şi situaţii certe, ci între diferite grade de risc şi posibile contexte. Or, gradele de risc în diverse contexte posibile pot fi evitate sau atenuate, dacă dispunem și înțelegem informațiile economice furnizate către public. Avînd în vedere că produsul final al contabilității este transmiterea informațiilor către utilizatori, am decis că ar fi util să conving acest public, de la mic la mare, de următoarele: contabilitatea este nu doar pentru contabili. Contabilul organizează sistemul contabil în cadrul entității, pentru a ajunge la rezultatul final – prezentarea de informații tuturor celor care au nevoie. Or, pentru o tratare și aplicare eficace, ar fi necesar ca și utilizatorii să posede cunoștințe minime de contabilitate. De fapt, am dorit să subliniez importanța/rolul contabilității, prin produsele sale finale, în procesul decizional, precum și să aduc argumente prin care să relev faptul că aceasta face parte din activitatea noastră de zi cu zi, lucru pe care, de foarte multe ori, nu îl observăm și nici nu îl percepem. Iar în final, prezentăm cîteva propuneri și modalități prin care comunitatea ar putea contribui la educația economică, implicit și cea contabilă, a tineretului studios.

In a world where uncertainty and risk are generating options and alternatives, the economic choices are not between risky situations and certain situations, but between different degrees of risk in different contexts. These risks can be avoided or mitigated if we possess and understand the economic information provided to the public. Since the end product of accounting is providing information to the users, we decided that it would be useful to try to explain that accounting is not just for accountants. The accountant organizes the accounting system within the entity with the end goal of presenting the relevant information to all those who require it. However, for effective treatment and implementation of this information it is necessary that the end users have basic knowledge about accounting. In fact, what I want to emphasize in this article is the utility that accounting has in the decision-making process through its final products. The article also argues that accounting is part of our everyday activities, which very often we do not even realize. And finally, i provide some proposals and ways by which the community can contribute to the economic (and implicitly accounting) education of the young generation.

Cuvinte-cheie
Community education, Accountancy, accountant, accounting profession