Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
870 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-16 12:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378:657 (3) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2601) |
Contabilitate (946) |
SM ISO690:2012 GRIGOROI, Lilia. Educație comunitară: contabilitatea nu e doar pentru contabili. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 4(92), pp. 35-38. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(92) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 378:657 | ||||||
Pag. 35-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Într-o lume în care incertitudinea şi riscul sînt generatoare de alternative sau opţiuni, viaţa economică nu ridică problema alegerii între situaţii riscante şi situaţii certe, ci între diferite grade de risc şi posibile contexte. Or, gradele de risc în diverse contexte posibile pot fi evitate sau atenuate, dacă dispunem și înțelegem informațiile economice furnizate către public. Avînd în vedere că produsul final al contabilității este transmiterea informațiilor către utilizatori, am decis că ar fi util să conving acest public, de la mic la mare, de următoarele: contabilitatea este nu doar pentru contabili. Contabilul organizează sistemul contabil în cadrul entității, pentru a ajunge la rezultatul final – prezentarea de informații tuturor celor care au nevoie. Or, pentru o tratare și aplicare eficace, ar fi necesar ca și utilizatorii să posede cunoștințe minime de contabilitate. De fapt, am dorit să subliniez importanța/rolul contabilității, prin produsele sale finale, în procesul decizional, precum și să aduc argumente prin care să relev faptul că aceasta face parte din activitatea noastră de zi cu zi, lucru pe care, de foarte multe ori, nu îl observăm și nici nu îl percepem. Iar în final, prezentăm cîteva propuneri și modalități prin care comunitatea ar putea contribui la educația economică, implicit și cea contabilă, a tineretului studios. |
||||||
Cuvinte-cheie Community education, Accountancy, accountant, accounting profession |
||||||
|