Dezvoltarea performanțelor întreprinderii de turism prin prisma culturii organizaționale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
973 59
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-30 15:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.332.1:005.73:338.48 (1)
Activități manageriale (433)
Management organizațional (OM) (147)
Turism (538)
SM ISO690:2012
PLATON, Nicolae. Dezvoltarea performanțelor întreprinderii de turism prin prisma culturii organizaționale. In: Economica, 2017, nr. 2(100), pp. 36-50. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(100) / 2017 / ISSN 1810-9136

Dezvoltarea performanțelor întreprinderii de turism prin prisma culturii organizaționale
CZU: 005.332.1:005.73:338.48
JEL: M1, M21

Pag. 36-50

Platon Nicolae
 
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2017


Rezumat

Într-o societate în care accentul se pune pe inovare și creativitate și în care întreprinderile de turism trebuie să fie flexibile pentru a face față mediului concurențial, abordarea managerială din perspectiva integrării unei culturi organizaționale performante este esențială. Întreprinderea modernă acționează într-un mediu dinamic, mediu care o obligă la schimbări permanente și eforturi investiționale considerabile în vederea folosirii oportunităților care i se oferă. Desigur, conectarea la oportunitățile mediului nu este o opțiune, ci o necesitate, mai ales în condițiile procesului de globalizare care se desfășoară în prezent. În prezentul articol, autorul descrie tipologia culturii organizaționale, caracterizând, totodată, premisele, componentele și valorile culturale specifice întreprinderilor de turism.

In a society where the emphasis is placed on innovation and creativity, and where tourism companies need to be flexible to deal with the competitive environment, the management approach from the perspective of integrating a performing organizational culture is essential. The modern enterprise operates in a dynamic, environmentally-friendly environment that brings about constant changes and considerable investment efforts to take advantage of the opportunities it is offered. Of course, connecting to environmental opportunities is not an option but a necessity, especially in the current globalization process. In this article, the author describes the typology of organizational cultures, simultaneously characterizing the premises, components and cultural values specific to tourism enterprises.

Cuvinte-cheie
cultura organizaţională, cultură managerială, stil managerial, întreprindere turistică, credinţe, valori, reguli, valori culturale,

norme,

etică în afaceri