Metasystemic technology of instruction, student research and innovation
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
957 4
Ultima descărcare din IBN:
2018-07-21 22:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.88:004.041 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4231)
SM ISO690:2012
BĂLĂNEL, Dumitru. Metasystemic technology of instruction, student research and innovation. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 130-142. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Metasystemic technology of instruction, student research and innovation
CZU: 378.147.88:004.041

Pag. 130-142

Bălănel Dumitru
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

Metasystemic technology of training, student research and innovation (D.Balanel) – MTTRI is the development of educational technology J.F. Herbart by cybernetic, metasystem approach, feedbacks, diffusion of knowledges, com-petences in real time, intuition and with application in high education. “Metasystemic technology training, student research and innovation (D.Balanel)” is introducing in science by author. Technology is based on metasystem, including pedagogy, psychology, management, cybernetics, mathematics. The paper discusses training, student-centered and competence-centered, the equation of training, equation of training with notes early, appropriate to Bologna Process, ways to educate interest and research capabilities, innovation of students; studying the factors that determine the student make transition to self-knowledge accumulation, learn with satisfaction the research and innovation, transition from apperception to intuition. The author relies on metasystemic training technology, skills to work in real time, using student thesaurus from computer science, informatics and history of cybernetics; learn experience and performance of the most eminent personalities in the development of computer science and cybernetics, Norbert Wiener and Alain Turing, William Ross Ashby and John von Neumann, others personalities, holding the Turing and Neumann and other Awards in cybernetics and informatics . Scientific education of students includes identifying scientific issues, enrollment of students in research. Identifying the scientific problems inherited as millennial problems in mathematics and computer science, current issues and future of science; incentives in applying forces young people to solve them. The enrollment of students in scientific work is done by conducting research with students on issues of university research in the scientific teams, scientific laboratories and simulators, training. The result of "IRI–triangle activity (instruction-research-innovation)" is estimated by joint publications of teachers with students, performance places in competitions, scientific evidence recovered, performance and international awards.

Tehnologia metasystemică de instruire, cercetare studenţească şi inovare (D.Balanel) – MTTRI – este o dezvoltare a tehnologiei instructiv-educaţionale a lui J.F. Herbart prin abordare cibernetică, abordare metasistemică, feedback-uri, difuzarea de cunoştinţe, competenţe în timp real, intuiţie şi cu aplicabilitate în învăţământul superior. Tehnologia metasystemică de instruire, cercetare studenţească şi inovare (D.Balanel) este introdusă în ştiinţă de către autor. Această tehnologie se bazează pe metasistemul ce include pedagogie, psihologie, management, cibernetică, matematică. În lucrare se discută despre formarea, centrată pe student şi competenţe, ecuaţia de formare, ecuaţia de formare cu note anticipate, adecvată Procesului Bologna, modalităţi de a educa capabilităţi de interes şi de cercetare, inovare a studenţilor; studiul factorilor care determină studentul să facă trecerea de la acumularea de cunoştinţe la autocunoaştere, la învăţarea cu satisfacţie despre cercetare şi inovare, tranziţia de la apercepţie la intuiţie. MTTRI constă în tehnologia de formare metasistemică şi a abilităţilor de a lucra în timp real, folosind potenţialul studentului la informatică, cibernetică şi istoria ciberneticii; să înveţe experienţa şi performanţa personalităţilor în dezvoltarea informaticii şi ciberneticii, inclusiv Norbert Wiener şi Alain Turing, William Ross Ashby şi John von Neumann, alte personalităţi care deţin premiul Turing, Neumann şi alte premii în cibernetică şi informatică. Educaţia ştiinţifică a studenţilor include identificarea problemelor ştiinţifice, înscrierea studenţilor în cercetare. Identificarea problemelor ştiinţifice moşteneşte probleme milenare în matematică şi informatică, problemele curente şi viitoare ale ştiinţei; stimulente în aplicarea forţelor tinerilor pentru a le rezolva. Înscrierea studenţilor în activitatea ştiinţifică se face prin efectuarea de cercetare cu studentii pe teme de cercetare universitare în echipele ştiinţifice, laboratoare ştiinţifice şi simulatoare de formare. Rezultatul „Activităţii IRI-triunghi (instruire-cercetare-inovare)” este estimată prin publicaţiile comune ale cadrelor didactice cu studenţi, locuri de perfor-manţă în competiţii, dovezi ştiinţifice recuperate, performanţă şi premii internaţionale.

Cuvinte-cheie
Cybernetic approach, Education with the expected assessment of learning, equation of technology training early grades, Metasystemic Technology, student research, thesaurus of student, thesaurus of course, components and properties of components of metasystemic technology, com-petences in real time,

Bologna process, instruction, innovation, curriculum, Intuition