Normativitatea pedagogică în contextul educaţiei timpurii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
965 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 19:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.044 (2)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
SM ISO690:2012
STAN, Liliana. Normativitatea pedagogică în contextul educaţiei timpurii. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 107-112. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Normativitatea pedagogică în contextul educaţiei timpurii
CZU: 37.044

Pag. 107-112

Stan Liliana
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

Actul educativ derulat în cadru formal implică intrinsec, în mod necesar, constituirea unui ansamblu de cerinţe, norme şi principii. Normativitatea pedagogică s-a extins şi s-a diversificat continuu atât pentru actul didactic propriu-zis, cât şi pentru contexte adiacente acestuia. Studiul prezent reflectă tabloul normativităţii pedagogice în devenirea realităţii for-mative a ultimelor decenii, surprinde diversitatea acestor principii pentru cazul educaţiei timpurii şi prezintă componenta deontologică a exercitării rolului de cadru didactic ca o sursă importantă de îmbogăţire a normativităţii pedagogice.

The educational act having been developed within formal framework intrinsically and necessarily involves constitu-tion of an assembly of requirements, norms and principles. Pedagogical normativity has continuously expanded and diversified both for the didactic act itself and its adjacent contexts. This study reflects the image of a pedagogical norma-tivity in the becoming of the formative reality of the last decades, it catches the diversity of these principles for the case of early education and presents its deontological component while exercising the role of a teacher as an important source of enrichment of the pedagogical normativity.

Cuvinte-cheie
educaţie, educaţie timpurie, deontologie,

normativitate,

principiu pedagogic