Considerații teoretico-metodologice privind desfășurarea autoeducației școlarului mic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
848 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 18:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013:37.041 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
SM ISO690:2012
POPA, Natalia. Considerații teoretico-metodologice privind desfășurarea autoeducației școlarului mic. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 94-98. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Considerații teoretico-metodologice privind desfășurarea autoeducației școlarului mic
CZU: 37.013:37.041

Pag. 94-98

Popa Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

Analiza literaturii de specialitate, observațiile noastre, rezultatele chestionării și ale conversației cu cadrele didactice demonstrează posibilitățile realizării unei auto/educații de calitate și necesitatea depunerii unui efort intelectual și moral-volitiv atât din partea elevilor, cât și a părinților și pedagogilor în direcția autoinstruirii, autoeducației și învățării pe parcursul vieții. În acest sens a fost elaborată matricea achizițiilor principale ale școlarului mic, care orientează adulții în direcția strategiilor ce pot fi aplicate în stimularea autoeducației școlarului mic.

The literature analysis, our observations, results of questioning and conversation with teachers demonstrate the possibilities of achieving quality self/education and the need to make an intellectual and moral-volitional effort, both from students, parents and teachers towards self-training, self-education and lifelong learning. In this respect, the matrix of main achievements of small pupil, guiding adults towards strategies that can be applied to stimulate self-education primary school children has been developed.

Cuvinte-cheie
educaţie, autoeducaţie, autoinstruire, personalitate, competenţă, strategie, achiziție, învăţare pe parcursul vieţii, autoperfecţionare, autodezvoltare, autocontrol, autorealizare,

automodelare, autodisciplinare