Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1895 286 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 23:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.012 (40) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
SM ISO690:2012 CALALB, Mihai. Pedagogia învăţării prin investigaţie şi impactul ei asupra deprinderilor de cercetare ştiinţifică şi învăţare pe tot parcursul vieţii. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 32-39. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.012 | ||||||
Pag. 32-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În lucrare sunt analizate particularităţile de bază ale metodei de învăţare prin investigaţie. Se menţionează că învăţarea prin investigaţie este o pedagogie constructivistă, care, după structura ei, este similară învăţării pe bază de proiect şi învăţării problematizate. Doar atribuind elevului rolul principal în binomul profesor-elev poate fi atins obiectivul de for-mare a conceptului ştiinţific despre lume. Se subliniază că deprinderile de cercetare ştiinţifică, formate în cadrul aplicării permanente a învăţării prin investigaţie, sunt acele deprinderi ce stau la baza învăţării pe tot parcursul vieţii. Deprinderile de interacţiune socială, formate în cadrul lucrului în grup, şi deprinderile de comunicare sunt elemente distinctive ale învă-ţării prin investigaţie. Un alt beneficiu major adus de învăţarea prin investigaţie pentru dezvoltarea pe termen lung a personalităţii elevului este formarea vocabularului ştiinţific activ. |
||||||
Cuvinte-cheie învăţare prin investigaţie, deprinderi de cercetare, ciclul IBSE, alfabetizare ştiinţifică, învăţare problematizată, învăţare bazată pe proiect |
||||||
|