Particularităţile dezvoltării perceptive a elevilor din clasele primare cu dificultăţi de învăţare a limbajului scris
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1487 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-30 20:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.937:373.3 (1)
Psihologie (3475)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2095)
SM ISO690:2012
CHITOROAGA, Lucia. Particularităţile dezvoltării perceptive a elevilor din clasele primare cu dificultăţi de învăţare a limbajului scris. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2017, nr. 1-2(30), pp. 34-44. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1-2(30) / 2017 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Particularităţile dezvoltării perceptive a elevilor din clasele primare cu dificultăţi de învăţare a limbajului scris
CZU: 159.937:373.3

Pag. 34-44

Chitoroaga Lucia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 mai 2017


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu comparativ care îşi propune să investigheze particularităţile dezvoltării perceptive ale elevilor mici cu dificultăţi de învăţare a limbajului scris (DÎLS) în raport cu cei fără dificultăţi de învăţare a acestui limbaj. Studiul a evidenţiat diferenţe statistic semnificative între cele două loturi la nivelul percepţiei configuraţiilor spaţiale, al fuzionării şi integrării factorului spaţial cu cel motric (funcţia perceptiv-motorie), de asemenea, la nivelul maturităţii schemei corporale şi al orientării spaţio-temporale (discriminarea identicului de simetric în structurile grafice).

This article represents a comparative study, which aims to investigate the development of perceptual peculiarities of primary level children with written language learning predicaments(WLLP), compared to those without predicaments in learning the written language. The experimental research showed statistically significant differences between these two groups, at the level of spatial configurationsofperception, of fusion and integration of space factor with the mobile one (perceptive-mobile function), as well as, at the dimension of body scheme maturity and in spatial-temporal orientation (discrimination of identic symmetry in the graphic structures).

Cuvinte-cheie
dificultăţi de învăţare a limbajului scris (DÎLS), percepţia relaţiilor spaţiale, orientarea spaţio-temporală, discriminarea identicului de simetric